Meldingen
Alles wissen

Vervolg op Witte wijndruiven concentraat voor Brandy/Cognac/ Cans 2,5 liter €22,00

Pagina 2 / 2

cooper
Berichten: 8
(@cooper)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

kleine correctie 1655=1066 en ik begon met 5l siroop+19l water = 24 liter most.

Beantwoorden
Berichten: 150
(@snurrebreut)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Gisteravond een proefstookwijn van druivenconcentraat en melasse( 1:1) gestript: bijzonder: heads smaken naar brandy daarna komt de rumsmaak. Poosje op hout laten staan: kieken wat het wordt.

Beantwoorden
Berichten: 457
Admin
(@stephan)
Famed Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ik heb er droge witte wijn van gemaakt. Ik vind hem alleen nog niet heel bijzonder van smaak.

Kan ik hem wat meer op smaak brengen in een eiken vaatje voor een paar weekjes? Of verpest ik hem daarmee?

Beantwoorden
ruud1
Berichten: 138
(@ruud1)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

jammer dat het topic stopt, hoe is het metΒ  snurrebreut,cooper en stephan afgelopen verder ?

ben nieuwsgierig wat het allen geworden isΒ 

Beantwoorden
Berichten: 59
(@uridium)
Trusted Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Ben eigenlijk ook best benieuwd. Wijn is wel een beetje mijn vak (met name dan het drinken en er over praten πŸ˜‰ )

Als de wijngist het niet goed doet, is beluchten/oversteken naar een ander vat en oplossing. Wijngist heeft - meer dan andere gistsoorten - zuurstof nodig om zich te vermenigvuldigen. Pas als de gisting goed loopt, kan alles dicht.

Er zijn zeer beroemde wijnmakers die volledig open vergisten, zonder koeling of manipulatie (wild ferment).

Als je voldoende lucht geeft, hoef je je ook minder zorgen te maken over azijnzuur, want dat wordt vooral door de Saccharomyces Kloeka veroorzaakt en die houdt niet van zuurstof.

Beantwoorden
Pagina 2 / 2
Deel:

Β©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?