Meldingen
Alles wissen

Witte wijndruiven concentraat voor Brandy/Cognac/ project gaat door! Cans 2,5 liter €22,00

Pagina 1 / 9

Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Edit Nimrax: Door een storing in de stookforum software schakelen we over naar het vervolgtopic: https://www.stookforum.nl/thread/vervolg-op-witte-wijndruiven-concentraat-voor-brandy-cognac-cans-25-liter-e2200/

 

Onderstaand bericht had ik geplaatst om na te Gaan of er interesse was in dit schaarse superproduct. Nou de interesse is er, dus het project gaat door!

In de shop kun je de 2,5 liter can al pre-orderen. Je kunt ook aangeven dat je het wilt komen halen. Zet dat dan in een reactie aan het eind van dit topic, dan zetten we je op de lijst. We zitten al op 200 liter aan reserveringen! Doe jij ook mee?

Vanaf 27 Juli kunnen we verzenden. Grote orders is makkelijker om te halen. Het weegt een stuk meer dan water! Ongeveer 1,4 kilo per liter!

Onderstaand het originele bericht:

Ik heb via een biologisch fruitbedrijf de mogelijkheid om een IBC container Biologische witte druivensap concentraat uit frankrijk te kopen. (Van wijndruiven) Dit zou dan net als het melasse project in jerrycans kunnen worden verpakt. Echter is het niet zo goedkoop als melasse.

Alle kosten met transport, jerrycans, btw etc opgeteld gaat een jerrycan van 2,5 liter concentraat 22,00 kosten. Van 2,5 liter maak je dan 12,5 liter sap, van 5 liter 25 etc. Hier hoeft geen suiker bij. Het is een product waar ook echt wijn van wordt gemaakt. Te vergelijken met vers sap zonder enige toevoeging.

Het is zeer lang houdbaar. Zelfs na opening kun je het nog 24  maanden gekoeld bewaren.

Appelsap is overal in bag in box vrij gemakkelijk te verkrijgen, maar druivensap niet. Ik ben er van overtuigd dat dit een prachtig product is om een super Brandy/Cognac van te maken of een mooie eau de vie voor je likeurprojecten. Niet goedkoop maar wel echt heel goed product en dus resultaat.

Edit Jan, het project gaat door! De IBC wordt besteld. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Robbert: 40 liter.
Nimrax :2,5 liter. Betaald
Stumphole 2,5 liter.Betaald
Kevin 5 liter.
Piketanus 60 liter (6x10 liter) Betaald
Marca 15 liter.
DDM 10 liter. Betaald
Lex 10 liter.Betaald
Antonio 25 liter. (2 x 10 & 2 x 2,5 liter Betaald
Danique 50 liter (5 x 10 Liter) Betaald
Paolo 5 liter. Betaald
McCorner 5 liter. Betaald
Alchemist 5 liter.Betaald
Bob 2,5 liter. Betaald
Sjon 5 liter.
Ruud1 5 liter.Betaald
Snurrebreut 5 liter.
Stephan 2,5 liter Betaald
Figaro 5 liter Betaald
Evds3 10 liter Betaald

 

Eenvoudig en makkelijk betalen:
Klik op https://www.stookwinkel.nl/product/25-liter-witte-druiven-concentraat/

 

Beantwoorden
129 reacties
Robbert
Berichten: 9926
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Dit is een product waar mensen blij van kunnen worden .
Je kunt een wijn maken maar ook brany's ( cognac ) eau de vie maar ook voor diverse likeuren een prima alcohol / brandewijn basis .
Veel likeuren vragen een basis brandewijn van een druiven alcohol of granen .
Het geeft een mooiere zachtere vollere smaak en geen scherpe nasmaakjes .
Je kunt het verdunnen met een water of zo vergisten .
Een ideaal sg van 1060 .
Eventueel dextrose gebruiken geen gewoon suiker voor fijnste resultaten .
Vergisten doe je traag voor aroma en ester vorming .
Fermentis hg 1 , fd3 of mangrove jack cl 23 geven op heel simpele manier een betrouwbare goede vergisting hierop .

Een alembiek , alquitara , potstill zijn hiervoor perfecte geschikte apparaten .
Maar een charantaise maakt het waanzinnige goed .

Goed initiatief Jan .
Geeft mensen kans om geweldige dranken en likeuren te kunnen maken ..

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9926
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

P.s. 40 liter hou ik mij voor aanbevolen .

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Top! Staat genoteerd Robbert! Zou gaaf zijn als ook dit project slaagt!

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9926
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik zou het vreemd vinden als het niet zou lukken .
Met druiven concentraat kun je zo veel meer ook nog dan melasse .
En het is vrij simpel om te starten .
SG in orde , ph controleren en gist erop .
De afwerking in manier van Stoken kun je alle kanten mee op .
En als drank te gebruiken maar ook basis voor honderden likeuren .

Beantwoorden
Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Geweldig dit!

Beantwoorden
Stumphole
Berichten: 49
(@stumphole)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Een witte druivenconcentraat is best moeilijk te bemachtigen. Geloof me; ik heb gezocht. Zo heb ik bijvoorbeeld deze op mijn bestellijstje staan:

Maar vanwege de geringe productinformatie blijft dit ook een gok. Dan gok ik liever met een concentraat van Jan. Ben al een tijdje van plan om in de buurt te komen van Metaxa. Daar heb je een lekkere zoete muskaatdruif voor nodig. En daar moet ik vanwege de latere oogst nog even op wachten. Dus in de tussentijd een beetje oefenen met Jan's 2,5 liter jerrycan kan geen kwaad. Doe mij ook maar zo'n supergrote jerrycan van 2,5 liter.

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik zal morgen nog wat meer info proberen te achterhalen. Ze spreken naast frans gelukkig ook duits, en dat ging Harry goed af. 

Het suikergehalte is overigens minimaal 1065, na aanlenging met 4 delen water wat ik zo begrijp. Zij geven aan dat een gemiddelde verse druivensap een sg heeft van 1055 en dat zij dus op 1065 zitten met deze verhouding. Natuurlijk hangt het er dan van af welke verhouding je zelf gebruikt. Ik zal proberen een sample op te vragen. Ik weet niet of dat mogelijk is

Ze zijn Skal gecertificeerd in meerdere landen, dus gegarandeerd onbespoten kwaliteit.

Beantwoorden
SaenseOverhaal
Berichten: 223
(@kevin)
Reputable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Super initiatief. Dat wil ik graag supporten, ongeacht het eindresultaat.

Zet mij maar voor 5 liter erop.

Als het lukt om voldoende animo te krijgen lees ik graag hoe en wat voor de afhandeling

Beantwoorden
Berichten: 818
(@pikketanus)
Prominent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Oef ook zeer zeker interessant deze! Ik houd me zeker aanbevolen voor 20L concentraat?
Idd moeilijk wat fatsoenlijks te vinden. En Arsegan... tsja heb er ook m'n twijfels over kwalitatief gezien.
Wederom een mooi product, Jan!
Eerste melasse gaat straks ook op gistvat?

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9926
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Brix boven 65 is prima boven 70 betekent ook dat het niet vatbaar is voor micro organismen groei .
80 is hoog .
Zal ook iets verdunnen nodig zijn om te kunnen vergisten .

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het is ook de bedoeling om aan te lengen. Je kunt er 4 delen water bijdoen zodat 2,5 liter 12,5 liter wordt. Dan kun je er wijn van maken. Maar voor verstoken zou je met minder water afkunnen natuurlijk.

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9926
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Voor Stoken zet je het weg op sg 1060 ph 3,5 a 4,2 . En dat corrigeren wanneer het onder de 3,5 komt.
gist op lage temperatuur voor trage gisting .

Beantwoorden
Berichten: 193
(@marca)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Jan super idee, ik meld me aan voor 15L concentraat!

Groetjes

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Top! Als dit zo doorgaat zie ik het wel van de grond komen!

Beantwoorden
Pagina 1 / 9
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?