Meldingen
Alles wissen

Witte wijndruiven concentraat voor Brandy/Cognac/ project gaat door! Cans 2,5 liter €22,00

Pagina 9 / 9

OrangeLoo
Berichten: 136
(@orangeloo)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Is er ook bekend welke druiven er in zitten.

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Nee helaas. Er staat alleen Vitis Vinifera en dat is heel algemeen voor de wijnstok.

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Als je deze week nog van start wilt met het druivensap, ik ga een paar dagen op vakantie. Je kunt vandaag nog tot 13.00 bestellen, dan kan het vandaag nog de deur uit. Anders gebeurt dat volgende week maandag.

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9954
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik vond nog een filmpje wat misschien handig is .

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Er is nog voldoende druivensap concentraat voorradig. Hier kunnen nog vele liters lekkers mee gemaakt worden! Het concentraat staat op de voorpagina van de Stookwinkel shop.

Plaats je ervaringen in dit topic: https://www.stookforum.nl/thread/witte-wijndruiven-concentraat-ervaringen-mogen-hier/

Als het sap binnen redelijke termijn uitverkocht raakt kopen we nieuw in, en op iets kleinere schaal ook kersen en pruimen. Deze kan ik inmiddels bestellen in stalen drums van 270 kilo. Maar voor we hier mee aan de slag gaan moet eerst de bodem van het druivenconcentraat in beeld zijn.

Dus, Wijn, Brandewijn en Cognac maken nu! 🙂

Beantwoorden
Stumphole
Berichten: 49
(@stumphole)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Thanks. Was in de veronderstelling dat je er doorheen was. Gelijk nog maar een jerrycannetje besteld. Ben er al zowat doorheen. Wat ooit een lekker slobberwijntje, voor bij de vis, zou worden, gaat er nu (met ijsblokjes... ja, echt wel...) doorheen. En m'n DikSap appel-aardbeien cider (die ik voor dit soort warme dagen had gemaakt) laten ze mooi staan. Nooit geweten dat m'n ega zoveel vriendinnen had..... Wel gezellig, hoor. Maar als ik ze druivensap aangelengd met wat alcohol zou geven, zouden ze het niet eens merken.

Beantwoorden
Berichten: 90
(@brenner)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

koken jullie het nog om te steriliseren ? Of gewoon verdunnen en vergisten ? 

 

Beantwoorden
Berichten: 68
(@dewittelinde)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

hoe laag is voor jou lage temperatuur Robbert?
gok 18 a 19 graden ?

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9954
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

In begin voor het gist op max 21 graden starten en na enkele dagen zakken naar 17. graden . .
Bij wilde spontane gistingen start je hoger en ook vertragen door iets te zakken .

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het heeft even geduurd maar morgen is er weer vers Biologisch druivenconcentraat beschikbaar. Ik heb het al online gezet zodat er besteld kan worden. 

5 liter = 6,5 kg concentraat. Goed voor 25 liter stookwijn.

https://www.stookwinkel.nl/product/5-liter-witte-druiven-concentraat/

Beantwoorden
Pagina 9 / 9
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?