Meldingen
Alles wissen

WLP099 Super High Gravity Ale


Berichten: 141
Topic starter
(@dutchgold)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hoi, 

Afgelopen week kwam ik WLP099 Super High Gravity Ale tegen. Is er iemand bekent met deze gist en zou ik meteen kunnen beginnen met een sg van 1.238? Lijkt me wel leuk om hier een keer mee te gaan spelen. 

Beantwoorden
6 reacties
6 Reacties
Robbert
(@robbert)
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Illustrious Member
Berichten: 9953

@dutchgold beginnen met een sg van boven de 1100 is vragen om bijsmaak door te veel afvalstoffen die in de krappe " leeftuimte"  van het gist steeds weer door gist wordt opgenomen en gist nog meer vervuiling gaat uitstoten .

Beantwoorden
(@dutchgold)
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Estimable Member
Berichten: 141

@robbert Dat dacht ik dus ook maar deze gist zou een alcoholtolerantie hebben van 25% en ook geschikt zijn om bier te brouwen, vraag me af of ze dit dan ook doen zonder tussendoor bij te voeden, In de wereld van zware bieren is een sg van boven de 1100 ook niet heel gek maar 1238 lijkt me wel heel zwaar voor de gist, was benieuwd of iemand ervaring had met deze gist

Beantwoorden
Robbert
(@robbert)
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Illustrious Member
Berichten: 9953

@dutchgold dat gist is al voorzien van voldoende proteïne en hoeft niet extra bij "gevoerd " 

 

Beantwoorden
 RuMo
(@rumo)
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Noble Member
Berichten: 1835

@dutchgold een SG van 1238 is toch zeker een type foutje? En wat wil je er mee gaan maken en hoe?

Beantwoorden
(@dutchgold)
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Estimable Member
Berichten: 141

@rumo 1238 is geen typefout, de gist kan tot 25% gisten en heeft een vergistingsgraad van ongeveer 80%. Ik ben heel benieuwd naar de potentie van deze gist, volgens de fabrikanten is de gist voor heel veel toepassingen geschikt

Beantwoorden
 RuMo
(@rumo)
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Noble Member
Berichten: 1835

@dutchgold, ik heb de High Gravity Ale een paar jaar geleden ook eens gebruikt(ik denk dat ik nog wel wat in de vriezer heb) en vond het niet echt bijzonder. 25% is misschien een wat te hoge verwachting. Het hoogste wat ik gehaald heb was 23% met een turbo gist en dat was ook gelijk de laatste keer dat ik een turbo gist heb gebruikt, het is geen wedstijd wie de hoogst % haalt, toch?

Als je een drinkbare alcohol wil blijf dan onder een SG van 1100.

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?