Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 10 / 109

dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

oke

 

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

In het deksel (niet de reflux) van de reflux kolom bij de T 500, zit daar een dichting in of past het deksel gewoon over de rand ( rvs op rvs).

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

@Dumo, Bedoel je deze deksel?

Deze heeft geen siliconen rand, volledig RVS dus.

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ja,

dicht dat genoeg af als er niks tussen zit ?

Beantwoorden
Berichten: 112
 Ben
(@ben)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb een paar potten met kraantje gekocht bij bol.com. Soort weckpot van 3 liter maar dan gewoon met een blikken deksel. Het ging mij om het kraantje 😉

Ik wilde de Still spirits Gin uitproberen. Ik had nog een tankje alcohol van 96,5% weingeist staan en heb 2,25 aangemaakt met kraantwater tot 40% en deze dubbelverpakking toegevoegd. en het resultaat is echt verbluffend lekker! Nu ruim 2 liter heerlijke gin op de plank staan, wat een uitvinding!  https://www.stookwinkel.nl/product/still-spirits-classic-gin-voor-2250-liter/

 

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

De Still Spirits essences zijn idd erg goed. Prestige is ook goed maar is voor kleinere hoeveelheden (0,75 liter) 

De prijs voor zo'n tankje van 5 liter pure consumptie alcohol  is in Duitsland betaalbaar als je kijkt hoeveel je ermee kunt maken. Maar als je een T500 hebt dan heb je je hele T500 installatie met 4 runs al 100% terugverdiend. Daarna werkt hij gratis. (Op 8 kilo Aldi suiker en 1 zakje turbogist na dan)

In vergelijking met nederlandse prijzen heb je hem met 2 runs al terugverdiend.

 

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Inderdaad, één liter alcohol van 96% kost in Nederland Euro 48,00

In Duitsland kost één liter alcohol van 96% Euro 28,00

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Daar hoort toch een siliconen rand in te zitten?

Bij mijn T500 zit die er wel in (zijn ook los te verkrijgen).

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Deze deksel wordt eigenlijk verkocht als Grainfather accessoire, zit er bij de grainfather soms al een siliconenrand op de ketel? Ik heb er geen, dus kan dat niet nakijken.

Ik zal de siliconen ringen meebestellen. Ik heb al een aantal van deze rvs deksels uitgeleverd aan mensen die de T500 reflux kolom op de Grainfather gebruiken en ik heb nog geen vragen over de siliconenring gekregen. Enkel positieve reacties tot nog toe.

Rob, jij hebt een Grainfather, zit er bij jou een siliconenrand in de ketel verwerkt?

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

ik wil het deksel gebruiken op een grainfather, logisch gezien ga ik er vanuit dat daar een dichting tussen moet ( metaal op metaal dicht normaal niet goed af), en op het glazen deksel van de grainfather zit er geen, en de rand van de ketel is rvs.

Vandaar mijn vraag

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

In dat geval zal ik de siliconenringen bestellen en ze bij de deksels leveren. Raar dat het er niet standaard in de fabriek al wordt ingezet. Ze zijn behoorlijk aan de prijs dus dan verwacht je ook wel een dichting in de rand.

Ik ga er direct achteraan!

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jan, bij de Grainfather zit uitsluitend  een glazen deksel met gat, zonder siliconenring.

Deze deksel wordt uitsluitend gebruikt na het maischen in de kookstand.

Op die manier kan de stoom ontsnappen door het gat in de deksel.

 

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jan het verbaast me dat je enkel positieve reacties hebt gekregen. Bij de koperen alambiek helm zit toch ook een siliconen ring? Zonder ring sluit hij m.i. niet goed af.

(B.t.w. ik heb ook een Grainfather)

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dat verbaast mij dus ook, maar ik begrijp nu dat de glazen deksel dus ook geen ring heeft? Inderdaad heel apart dat ze er bij de copperdome wel een ring in doen en het RVS Lid niet.

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

2 verschillende metalen worden meestal gescheiden voor Galvanic corrosion tegen te gaan, ik vermoed dat dit de reden zal zijn

Beantwoorden
Pagina 10 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?