Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 108 / 108

dumo
 dumo
Registered
(@dumo)
Nobel Lid
Deelgenomen: 5 jaar geleden
Gepost door: @harryd1969

vermogen niet kunt regelen standaard,

Met de reflux moet je normaal het vermogen niet regelen, met de reflux stook ik altijd vol vermogen, ik weet zelfs niet of je er iets gaat uitkrijgen als je het vermogen verminderd, de volgende keer ga ik dat eens proberen als ik het tegen dan niet vergeten ben 😉 . 

grts.

Beantwoorden
Stumphole
Registered
(@stumphole)
Nieuw Lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Iemand een idee wat voor een coating er op de T500 Condensor zit?

Na m'n laatste rum stook haalde ik een zwarte vinger uit de binnenkant. Dus een nachtje in een 1 op 5 azijn oplossing gelegd. Om 'm daarna weer lekker schoon te stomen. M'n vinger komt er in ieder geval weer schoon uit. Maar de buitenkant is nu vreemd ruw. Het lijkt wel of 'tie geverfd is

Hoop niet dat de condensor is gedompeld. Dan zit het ook aan de binnenkant..... 😳 

Beantwoorden
1 Beantwoorden
Robbert
Registered
(@robbert)
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Illuster Lid

@stumphole was er een zuur en twee metalen aanwezig ? Eventueel een stroom of spanning? 

Koper + rvs + zuur  krijg je een corrosie waarbij het zwakste metaal het meest aangevreten wordt .

Dit heet galvanische corrosie .

Beantwoorden
dumo
 dumo
Registered
(@dumo)
Nobel Lid
Deelgenomen: 5 jaar geleden

hoy,

Ik denk niet dat er coating opzit, ik heb een vermoeden dat het zuur uwe blink van het koper weg geëten heeft.

Met aluminium kun je dat ook hebben, dat wordt zwart, als je aluminium eens wilt schoon laten eten met zuur moet je een paar minuten laten staan dat begint te broebelen en te bruisen ( was wel straf reiniging's zuur van melkinstalaties) daarna moet je direct wegspoelen eerst met warm water en daarna met koud water, en dan vol zetten met water, dat weet ik nog in den tijd van de aluminumme melkkruiken.

groetjes

Dumo

Beantwoorden
Odevie
Registered
(@odevie)
Actief Lid

Even een proefopstelling gemaakt om vruchten in een 'mand' boven de stookwijn te zetten in de T500. De basis is een RVS kachelbuis van 20 cm diameter en 33 cm lang met daarop een mand van een couscouskoker die net in de T500 past. Een stabiel ding zodat je fruit of kruiden in de alcoholdamp kunt laten mee destilleren.

Beantwoorden
5 Reacties
Odevie
Registered
(@odevie)

Actief Lid

Zij aanzicht

Beantwoorden
Odevie
Registered
(@odevie)

Actief Lid

buis in de T500

Beantwoorden
Odevie
Registered
(@odevie)

Actief Lid

en mand er op

Beantwoorden
Robbert
Registered
(@robbert)
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Illuster Lid

@odevie dat gaat echt leuke resultaten geven . 

Kun je in buis een paar gaten boren waardoor je wat temperatuur evenwicht krijgt ?

Beantwoorden
Odevie
Registered
(@odevie)

Actief Lid

@robbert da's idd het plan.

Beantwoorden
shelby197888
Registered
(@shelby197888)
Nieuw Lid
Deelgenomen: 3 maanden geleden

Ik heb een vraag over de watertoevoer om te koelen.
Ik wil graag een t500 aanschaffen en deze in het tuinhuis plaatsen.
Echter heb ik daar geen waterkraan.
Ik kan er wel komen met een tuinslang met haspel vanaf de buitenkraan vh huis.
Nu is mijn vraag of er een koppeling is om de tuinslang aan te sluiten op de waterinvoer van de t500
Zo ja, wat voor koppeling zou dit voor een Gardena haspel moeten zijn?
Alvast bedankt voor de info.

Beantwoorden
22 Reacties
Odevie
Registered
(@odevie)

Actief Lid

@shelby197888 bij de T500 worden standaard verschillende koppelingen en tussenstukken geleverd, aansluiten op een gardenakoppeling is geen enkel probleem. Zelf gebruik ik tegenwoordig een vat van 220 liter met een dompelpomp in combinatie met de flow control. De uitstroom loopt gewoon terug het vat in. Daar kan je makkelijk een volledige stook mee doen.

Beantwoorden
shelby197888
Registered
(@shelby197888)

Nieuw Lid

@odevie Dat is idd een nog beter idee.
Je hebt dan helemaal geen wateraansluiting nodig begrijp ik.
Heb je dat vat dan volledig met water gevuld?
Ik weet niet hoeveel graden de uitstroom is?

Beantwoorden
Odevie
Registered
(@odevie)

Actief Lid

@shelby197888 Dat vat is idd gevuld met water. Het enige waar je moet op letten is algengroei. Dus toch op tijd vervangen, evt chloortabletten van het zwembad toevoegen. De uitstroom kan wel behoorlijk warm worden, normaal gezien is 220 liter voldoende buffer. Wordt het 30 graden in je tuinhuis, kan je diepgevroren halfvolle flessen water in je vat gooien.

Beantwoorden
shelby197888
Registered
(@shelby197888)

Nieuw Lid

@odevie bedankt voor je antwoorden. Kan je doorgeven welke dompelpomp je gebruikt, en is deze rechtstreeks aan te sluiten op de flow regulator?
Dit lijkt me de ideale oplossing voor mijn opstelling. Had alleen de twijfels dat de uitstroom het overige water te snel zou opwarmen zodat je niet een constante temperatuur zou houden bij het stoken maar als ik jouw zo hoor dan is dit dus niet het geval.

Beantwoorden
Odevie
Registered
(@odevie)

Actief Lid

@shelby197888 de pomp die ik gebruik is van jardibest, heb ik online gekocht in Frankrijk. Deze link is een vergelijkbare pomp.

https://www.pompes-direct.com/eaux-de-pluie/pompe-recuperation/pompe-pour-recuperateur-d-eau/53263.html

Wat je ook zou kunnen proberen is om een aquariumpomp rechtstreeks in de ton te hangen. Regelen doe je dan met het meegeleverde kraantje. De flowcontrol is bedoeld om pieken op te vangen wanneer iemand in huis water tapt.

Beantwoorden
shelby197888
Registered
(@shelby197888)

Nieuw Lid

@odevie Dat is wel een ideale pomp. Ik wil het liefst een pomp hebben die je meteen zonder tussenstukken en modificaties kan aansluiten op de instroomslang.
Zal eens kijken of er zoiets ook als aquariumpomp is. 
Bedankt!!

Beantwoorden
shelby197888
Registered
(@shelby197888)

Nieuw Lid