Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 12 / 109

dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Voor mij is er geen haast bij, als het voordeliger voor U is mag je hem houden en meezenden met een bestelling van mij. Ik heb mijne andere ketel nog (die gaat niet weg).

Mvg

Beantwoorden
Berichten: 16
 guan
(@guan)
Active Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Heb net ook de still spirit Gin klaar gemaakt nu nog ouderen !

Wel zelf alcohol gemaakt.

Maar heb het al geproefd en laten testen door wat mensen. er zijn maar weinig mensen die vervolgens de echte eruit halen 🙂

 

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik ben echt Gin liefhebber, en gebruikte eerst de Prestige essence die trouwens ook heel lekker is, maar voor kleinere hoeveelheden. Ik heb de Still Spirits Gin ook al geprobeerd en hij is erg lekker. Door de Tonic, maar ook puur. Ik heb hem niet laten verouderen. Gewoon roeren en klaar ?

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Gisteren avond teflon getest, werkt heel goed. Bij ontmanteling merk je dat het een stevige dichting aanmaakt. Dus nazenden kan gebeuren wanneer ik later deze maand een bestelling plaats 😉

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Klinkt goed Johndoe, dus tevreden over het resultaat van de T500?

Ik krijg de ringen eind deze week binnen, ik leg er 1 voor je apart!

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Zeker! Mijn alambiek is maar 5L dus op vlak van tijd haal ik veel in. Heel stabiele % en ja minstens 5maal sneller 😛 Minder charmant maar efficientie maakt dit dik goed.

Toys for boys!

Dank je Jan 😉

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Net geen 6 liter aan 92%, 'k had men testertje van gisteren er terug bij gegooid... Volgende batch staat al volledig klaar voor te beginnen pruttelen, eerste keer dat ik actief kool in de wash en gist van still spirit gebruik.

Heel blij met het nieuwe speelgoed, ik ga me nog uren en uren kunnen bezig houden 😀

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoi JohnDoe,

6 liter is voor de stokers van turbogist niet te halen, dus goed dat je er even bijverteld dat je de proefstook erbij had gedaan 🙂

Goed resultaat man! En niet alles in 1 keer opdrinken he hahahaha 

Beantwoorden
Berichten: 185
(@hoedjevanpapier)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Inderdaad, we zien je liever nog een paar keer terug..

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

Geen Darwin award voor mij, geen zorgen 😉

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Is de anijssmaak van je Ouzo nu echt verdwenen?

Dan ben je nu echt klaar om likeurtjes te maken 🙂

Of ga je met eccenses werken?

Als je van sterke likeuren houdt kun je nu al zo 18 liter likeur van bijna 30% maken, die T500 is al bijna terugverdiend haha

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ja de anijs is volledig weg, op geen enkel moment een geur van opgevangen.

Ik heb nog enkele essences te testen en sowieso nog een flesje hazelnoot likeur maken met essence. Het lijkt met veel werk om de olie uit hazelnoot te trekken of kan men dit ook macereren? Eigenlijk nog niet naar gekeken. Straks eens doen.

Wellicht ook wat whiskey maken met de Still Spirit essence, terwijl Barrel 674 nog staat te trekken. Advocaat maken zit er ook nog in en men flesje wodka terug afvullen zodat men drankenkast terug goed gevuld staat (minstens even)

Krieken wil ik ook opleggen maar het is niet het seizoen en vanwaar komen die krieken dan... Mss tussentijds dan een klein flesje boerenjongens maken, dat heb ik nog nooit geproefd

En ja wellicht een nutella-cream-likeurtje maken voor het vrouwtje blij te houden 😉

Beantwoorden
Berichten: 32
(@pothead)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Medestokers,
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst de T 500 uitgeprobeerd, bijna 4 liter van 92% niet slecht dus.
Maar wanneer stoppen jullie? Na 4 a 5 uur of stopt hij vanzelf?
Ik ben na ongeveer 4 en half uur gestopt, maar de alchol liep nog wel ook al was het druppelen
Ben benieuwd.

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hij stopt echt vanzelf. Waarschijnlijk was hij bijna klaar hoor. Laat hem de volgende keer doorgaan tot hij zelf afslaat.

Ook al is het niet het maximale resultaat, 4 liter van 92% is natuurlijk al top! Hier kun je heel veel lekkere dingen mee maken! 

Besteed zorg aan je stookwijn, je kunt echt meer dan 20% alcohol bereiken met je turbogist. Hoe hoger het percentage in je stookwijn, hoe meer opbrengst met je T500

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

P.s. deze gist is echt heel goed:   https://www.stookwinkel.nl/product/turbo-extreme-23-voor-dextrose/

Ik heb de dextrose niet eens gebruikt. Ik gebrukte de goedkoopste pakken suiker van Albert Heijn en heb de mash op een theelepel al in de brand kunnen steken. Natuurlijk wel even voorverwarmen met de aansteker, maar het brande op een theelepel nog voordat het gestookt was.

Ideaal dus voor de T500!

Beantwoorden
Pagina 12 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?