Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 14 / 109

Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Geweldig! Dat scheelt weer een ritje naar de bouwmarkt 🙂

Veel plezier met stoken vandaag!

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het blijft een raadsel. Ze zaten niet in een zakje dus ik had ze uitgepakt maar heb ik een ringetje gebruikt? Maar heb het idee dat ik beter als de vorige keer de temperatuur onder controle heb, maar ja dat zegt ook weer niks want je wordt natuurlijk ook handiger. Weet je wat, ik ga lekker stoken met een biertje erbij. 

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoy,

Ik heb nog een vraagje over de reflux, zetten jullie van als de kolom warm word de waterkraan open of wachten jullie tot het begint te lopen, want in het begin heb je toch de warmte van het koelen niet om de water uitloop op ongeveer een 64 graden te houden zoals hier beschreven staat, en als je de kraan direct open zet en je teveel reflux hebt dan komt er toch niks uit, of heb ik het mis?

groetjes

 

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik zet de koeling aan op het moment dat de thermometer oploopt en houd het koelwater zo rond de 55 graden.

Als je voor de koeling de bijgeleverde regelbare kraanadaptor gebruikt, dien je hem vooral in het begin nauwkeurig te regelen en in de gaten te houden.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zo doe ik het ook.

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Bedankt,

Ik zal het op het gevoel moeten doen, als ik hem net niet meer kan vasthouden.

bij mij zit er maar ene termometer op, in de kop zit er geen alleen op het koel water.

Groetjes

 

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

dumo, op één thermometer die onderaan de condensor zit (op het koelwater) is ook de bedoeling dat je die op 55 graden houdt, dan krijg je de hoogste opbrengst.

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ja, dat had ik door, ik bedoelde om de koeling aan te zetten op het gevoel werken.

Mvg.

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

In het boekje staat, 45min na aanschakelen, koelwater aanzetten

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Je kunt toch die ene thermometer in de gaten houden!?

Als die richting de 50 graden gaat dan laat je je koelwater langzaam lopen. Je ziet dan dat de thermometer terug loopt en daarna weer langzaam omhoog gaat. 

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wat is jullie ervaring met het stoken van fruit in de t500 ??

met de 25 liter een keer stoken binnen 5 uur en hou je dan zoon 3 / 3,5 liter over !?

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Kapisjon, de T500 (in de uitvoering met rvs-condensor) is géén ketel om fruit mee te stoken, hij neemt alleen de zuivere alcohol mee en geen smaken of geuren.

Als je dat persé toch wil, dien je van de T500 de koperen helm + alambiek condensor aan te schaffen, die is er voor gemaakt.

Beantwoorden
Berichten: 32
(@pothead)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ben nu voor de derde keer aan het stoken met de T500 en ben er zeer tevreden over, enige minpuntje is de temperatuur stabiel te krijgen.
Ik vind de spoed van de draad op de naald te grof, bij de geringste aanraking knalt de temperatuur alle kanten op.

Misschien een idee?

Ik ga opzoek naar een naald kraan die ik beter kan afstellen.

Verder een top ketel en kolom!

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Inderdaad een beetje gevoelig, je kan fijnafstelling met de naald doen en grof gewoon met de kraan. Zo werkt het voor mij toch een heel stuk vlotter

Beantwoorden
Berichten: 32
(@pothead)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Toch een fijnere draad is ook beter, dan zijn de verschillen kleiner.
Ik laat het nog weten wat ik ga doen of proberen

Beantwoorden
Pagina 14 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?