Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 18 / 109

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dit is die van StillSpirits 😉

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dit betreft ook de Still Spirits flow regelaar. 

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Niemand ervaring mee !?

Beantwoorden
Berichten: 32
(@pothead)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoe vaak maken jullie de kolom T500 schoon? volgens de beschrijving moet je om de aantal stoken je kolom leeg halen en schoonmaken.

Verder schijnt mijn T500 kolom alleen rvs te bevatten is het wijsheid om toch wat koper bovenin te doen?

Het gaat mij puur om een zo hoog mogelijk percentage

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik spoel hem na gebruik schoon en haal alles er uit om af te spoelen.

 

Verder heb ik Tarn-X gekocht in de VS om hem eens grondig te reinigen maar dat heb ik nog niet gedaan.

 

Wanneer het lang geleden is dat ik de kolom gebruikt heb maak ik alles voor gebruik nog eens snel schoon.

 

Koper schijnt een gunstig effect te hebben dus waarom zou je er geen koper in doen?!

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Koper in de dampgang heeft het voordeel sulfieten te verwijderen.

Maar als ik het juist heb drink je het niet op maar is het voor olie extractie. Geen idee of sulfieten enig effect hebben op jouw gewonnen olies. Indien niet maakt het niet uit.

 

Tenzij je een 'ouder' model hebt, zitten er wel koperen zadels in je kolom. 1 thermometer sowieso koper, indien 2 moet je hem even openhalen voor te kijken.

Kuisen, backflushen na elk gebruik. Goed laten uitdrogen! om de 3 a 5 keer alles extreem goed uitkuisen. Zadels laten weken enz...

Beantwoorden
Berichten: 112
 Ben
(@ben)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Sorry, ik had dit bericht eerst in het verkeerde topic geantwoord, stupid me...

Is het interne leidingwerk van de T500 niet sowieso van koper? Ik heb hem niet hoor, maar dacht eens een foto te zien waarbij de tuitjes waar de alcoholdamp doorheengaat van koper zijn. In dat geval hoef je naast de rvs zadels niet nog eens een zakje koperzadels toe te voegen toch?

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Bij mijn kolom (die geheel van koper is) is dat inderdaad van koper maar ik weet ook niet hoe dit bij de RVS kolom is.

Toch zit er bij mijn koperen kolom ook een deel koperen zadels in. 

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Geeft niet Ben, ik heb het verwijderd!

Jij bedoelt dit buisje:

Het klopt dat er intern ook kopercontact gemaakt wordt. Ik heb de vraag ook gesteld aan de fabrikant waarom er bij de laatste modellen alleen nog maar RVS zadels meegeleverd worden. Voorheen zat er nog een 100 gram's verpakking koperen zadels bij. Het antwoord van de fabrikant is heel simpel. Bij de nieuwere modellen is het niet langer nodig.

Daarbij, als je het toch wilt kan het geen kwaad. Smaakt je alcohol helemaal goed? Dan zou ik het niet doen en gewoon de fabrikant volgen.

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Die koperen zadels zijn ze inmiddels helemaal van af gestapt. Eerst kreeg je bij beide kolommen een zakje koperen zadels erbij. Later bij de koperen kolom niet meer en bij de RVS wel. En nu ook bij de RVS niet meer. Omdat het volgens de fabrikant bij de laatste modellen niet meer nodig is.

Beantwoorden
Berichten: 32
(@pothead)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

ik heb de versie met 1 thermometer en daar zou geen koper in zitten, ik zal hem eens los halen.
Ga hem toch eens goed schoonmaken.

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hallo Marcel, niet gek, die 4 liter van 92% heb je alvast binnen.

Komt er nog steeds alcohol uit? Als de alcohol geheel uit je wash is, slaat bij mij de ketel af en zie ik plotseling de koeltemperatuur oplopen.

Alles goed in de gaten houden.

Groet,  Rob

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Unesco .. met de reflux of met de alembic ??

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hai Marcel, perfect resultaat. Dat op temperatuur houden en steeds naar je metertje kijken is bewerkelijk. Daarom doe ik het met een dompelpompje die 15 liter p/uur geeft, wat makkelijker te regelen is.

En nu gaan mixen en macereren.

Suc6  Rob

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Kapisjon, het gaat hier om de T500, dus reflux

Beantwoorden
Pagina 18 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?