Meldingen
Alles wissen

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Pagina 35 / 109

Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dat klopt, kijk bij Lummel temperatuur zakt helemaal naar 30C, op 30C is het gedaan met productie, koken doet het nog maar niets geraakt naar boven

Beantwoorden
Berichten: 1657
 Piet
(@betweter)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Erik, iedereen weet toch dat als je klaar bent met stoken met de T500, je toch ook de fles met alcohol dient weg te nemen. Dat is dus geen dom apparaat, maar een domme stoker die er niet bij blijft.

Voor die prijs die je bij Jan betaald voor deze T500 heb je toch een schitterend apparaat.

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Betweter, in 2017 is een "dom" toestel, een toestel dat niet in verbinding staat met het internet of geautomatiseerd is

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

John, domme mensen zijn van alle tijden. Maar er zijn mensen.........  die het gewoon beter weten. Die maken geen fouten. 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb het filmpje gekeken beetje langdradig. Eerste les dat je altijd vooraf moet berekenen hoeveel alcohol eruit komt anders stroom de fles over en daarvoor doe je het niet. Dat is echt alcoholmisbruik. Dat alcohol terug gaat stromen lijkt me heel erg sterk en dat heb ik ook niet gezien en was me zeker opgevallen. Kan trouwens ook niet want zo diep hangt de slang  niet in de fles door die bocht en dat wil je niet vanwege de hygiene.  Zou max een paar cl zijn.

En natuurlijk loop je niet weg als je stookt, het waterleidingbedrijf kan ook een storing hebben dat lijkt me overigens gevaarlijker, maar je kan heus wel effe pissen. 

Fantastisch apparaat. 

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Oja dat wilde ik ook nog zeggen, nooit schone stookwijn mengen met oude alcohol die je terug wil stoken want het is niet meer te zuipen. Er zit een smaakje aan. Ook met de t500. Deze alcohol ga ik gebruiken om te grillen en/of schoonmaak. Weten we ook weer. 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Terug stromen? Door de darm? Enkel als je boiler afkoelt (valt uit) want dan maak je een vacuum

Backsurge dat vernoemd word in het filmpje, is in je kolom. Wat jij had dus...

 

En Lummel de eerste les is dat je bij je destillatieketel blijft, dan moet je niet weten wat je productie is maar enkel zien dat het vol is 😉

Ik wil niet in de gazet lezen dat je huis is afgebrand, plus alle negatieve artikels over hobby destilleren

 

Ik heb al raki of zoiets anijs opnieuw gestookt, denk wel 2maal maar alle geur was weg

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dat afbranden van huizen lijkt met meer het gevolg van verhitten met open vuur, omdonderen van ketels of opvangflessen. Dat is inderdaad gevaarlijk. Op een open vuur (gas) stook ik buiten op rustige dagen liefst in de zomer heeft de tuin ook gelijk water. Op gas zou ik trouwens ook niet in een schuur of garage willen stoken. 

 

Ik denk dat ik de smaak wel weg kan krijgen door opnieuw te stoken maar niet met stookwijn maar verdunnen met water tot 40 procent . Ga het overigens niet proberen ik maak het t.z.t liever opnieuw. Bovendien heb ik de likeuren voorlopig wel gehad. Anders wordt het net zoals Chris altijd zegt ; stoken voor de kelder. 

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dat het helemaal niet rap zal voorvallen daar heb je wel gelijk in. Het is meer een extreem voorbeeld. 😉

 

Ik had ook verdund met water, je kan de alcohol ook bijhouden voor de ketel te kuisen (al stokend). Of je koperen zadels lange tijd in te bewaren zonder dat ze oxideren.

 

Wel ik heb geleerd om toch altijd een hoeveelheid pure alcohol opzij te zetten, als je dan eens wat fruit krijgt, de advocaat is op of je moet wat olie extraheren...

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Voor olie zal de smaak niet uitmaken denk ik, maar dat spul is zo duur dat ik het toch liever met schone alcohol doe. Maar je kunt er echt lekker mee grillen. Aansteken ( veilig buiten natuurlijk ) en een lamsrackje in de schone vlam hangen. Pure bio-ethanol. De industrie vervuilt bio-ethanol met 25 procent vertelde een klant van me die in de bio-ethanol zit. Verder is mijn moeder altijd blij met een litertje om de ramen mee te wassen of dingen te ontvetten. 

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Krijg  nu al zin om te grilen. Denk dat ik zo eens spiesje ga maken met varkenshaas om iedereen zonder de t500 de ogen uit te steken. Hahaha. Jan heeft ze binnenkort weer. 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hehehe, ik heb gisteren een varkenshaasje geeten, gewoon in de oven met wat sjalotjes, tomaatjes en paprika hetgeen in huis was dus. Ik wou hem drenken in whiskey maar een 7-jarige in huis dus maar wijselijk niet gedaan. Ongeacht lekker sappig vlees

 

Steek die BBQ maar aan en geniet ervan. Is het om het vlees te doen of om je buurvrouw uit te nodigen? 😛

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Volgens de piramide van Maslow is honger een grotere behoefte dan sociaal contact. Kortom eerst vreten en zuipen en dan sociaal contact. Maar soms lopen ze door elkaar. Moet ik maar eens goed over nadenken. 

Beantwoorden
Berichten: 108
(@boomer)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

He stook vrienden !

ik heb sinds de aanschaf van de t-500 nu zo'n 4 runs gedaan...

de eerste was goed - 92/93%

daarna heb ik nooit 90% meer gehaald wat voor mijn wietolie extractie een drama is ...

als je naar het korte videootje kijkt dan zie je dat het echt niet goed gaat.

ik heb alcotec48 gist gebruikt met kraanwater 7,5PH en 9Kg suiker. Na 9 dagen 21% alcohol ...en geen citroen of suiker koken, de wash werd binnen een uur actief ( wel met waterslot op 23 graden ) en 2 dopjes antischuim en keramische steentjes in de boiler ...

 

te langzaam lopen , komt bijna niets uit , en dan word hij leip en spuit er 300ml in 1 keer uit ...

alcohol percentage is 75/80 % en hij was binnen 2,5 uur na de voorloop klaar met +6 liter ...

ik  word een beetje lijp van discjockey spelen met de water flow en dan een minder dan 90 % opbrengst krijgen ... de eerste run kon ik na 1 uur bijna op de bank gaan zitten en potten verwisselen als enige ... waar komt dat verschil vandaan ?

 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Geen idee, heb je de kolom verkeerd gevuld. Eerst het koper en dan de ringen anders zou ik echt niet weten wat er mis gaat. 

Beantwoorden
Pagina 35 / 109
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?