Meldingen
Alles wissen

Hulp bij T500


Berichten: 2
Topic starter
(@stokert)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hallo ik ben stokert ik ben beginnend stoker van suiker wasjes na vallen en opstaan met chinese ketel een t500 aangeschaft helemaal gelukkig mee maar na schoonmaken kolom is mijn resultaat achteruit gegaan begin nu met 92% zakt terug naar 90/91% 57graden was eerst 94% 93% is er iemand met een oplossing voor mijn probleemtje

Beantwoorden
6 reacties
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Is de temperatuur in de ruimte anders geworden, dan kan het zijn dat je kolom meer/minder afkoelt zodat je meer/minder reflux krijgt.

En als je het percentage meet, houd je dan ook rekening met de temperatuur van de alcohol met meten ?

Iedere keer als je je kolom opnieuw vult zit de pakking net weer even anders, dus ook de reflux veranderd, en dat kan het percentage veranderen, maar die 1 a 2 % daar kun je toch niet wakker van liggen, je verdund het toch...

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Kan het niet aan het watertoevoer liggen??
Of is de suikerwash die nu word gebruikt niet minder goed !?

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik denk niet dat het aan de suikerwash ligt, ik neem aan dat er wel voldoende alcohol in zit. De water toevoer maakt niet uit als hij maar stabiel op dezelfde temperatuur blijft, 

het kan wel zijn dat als je bijvoorbeeld het toilet doortrekt (cq wasmachine/vaatwasser), de druk van het water afneemt en daardoor minder koeling krijgt waardoor de temperatuur oploopt en dus een lager percentage alcohol krijgt.

Dit kun je voorkomen door dit er tussen te zetten..

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dit bedoelde ik !

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Deze komen volgende week weer binnen. Met NL stekker zijn ze alleen overal uitverkocht dus heb ik ze nu met UK stekker besteld. Ik doe er dan een convertertje bij ?

Beantwoorden
Berichten: 2
Topic starter
(@stokert)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Gompie bedankt voor je reactie ik lig niet wakker van 1a2 % maar wel van veranderingen waar ik geen controle over heb. is voor de rest allemaal het zelfde in temp werk met waterflow

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?