Meldingen
Alles wissen

Inkbird ITC-308S Temperatuurregelaar EU


Berichten: 34
Topic starter
(@arjan)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo allemaal. ik heb geen verstand van elektronica. Dus ik heb een soort plug and play klimaatkast gemaakt van een gratis koelkast van marktplaats en een 45 watt kasverwarmer en een inkbird. link hier onder.

https://www.braumarkt.com/inkbird-itc-308s-temperatuurregelaar-eu

Nu kom ik er niet uit hoe ik hem moet instellen. Zo als bij welk temperatuur verschil de cooling of heating moet aanslaan zo dat er niet te veel temperatuur verschil komt en de compressor delay. Ik heb ergens gelezen dat als een de koelkast aangaat hij druk opbouwt en als hij dat te vaak doet achter elkaar de koelkast snel kapot gaat.

Mijn vraag is of er iemand hier is die er  ook 1 gebruikt of weet hoe ik het moet instellen en of hij/haar instellingen met mij wil delen ?

arjan

Beantwoorden
22 reacties
1 Beantwoorden
Paolo
(@paolo)
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Honorable Member
Berichten: 618

@arjan. Alibaba € 6,00, werkt uitstekend.

1619170876-image.jpg
Beantwoorden
marcel1966
Berichten: 158
(@marcel1966)
Estimable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Beantwoorden
2 Reacties
(@arjan)
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 34

@marcel1966  bedankt maar in de video is alles in fahrenheit. ik heb het in fahremheit in gesteld en dan later terug gezet naar celsius en toen sprong de inkbird terug naar pre settings.

Beantwoorden
(@pruttel)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Trusted Member
Berichten: 67

@arjan Dit klopt inderdaad! Zaak is dus eerst de waarden omzetten in graden celsius (zoekmachine) en dan de Inkbird instellen. Succes!

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2686
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden
Beter dan een stc1000?
Beantwoorden
5 Reacties
(@arjan)
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 34

@Murmillo  ik weet niet of de inkbird beter is maar leek me makelijker. ik een uur op deze forum rond gekeken en ik denk dat de instellingen het zelfde zijn als de stc-1000. ik ga gewoon maat eens wat proberen.

Beantwoorden
(@kapisjon)
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Honorable Member
Berichten: 570

@arjan ik gebruik hem ook, en ook voor mijn gistkast, echter een standaard instelling is er niet. “Het is dus een beetje proberen”.

wel heb ik gemerkt dat de mijne wat schommelend reageerde. Dus heb ik er een ventilator in gemaakt zodat de lucht in de kast zich verplaatst. Dit scheelde aanzienlijk in mijn schommelende grafieken.

ook de plek waar je de sensor plaats is heel bepalend

ik heb hem nu met een stuk isolatietape vastgemaakt rond het midden aan me gistemmer.

Ook staan bij mij de emmers op latjes hout zodat de lucht er ook onderdoor kan.

Beantwoorden
(@kapisjon)
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Honorable Member
Berichten: 570

Hier een voorbeeld 

1617544503-0050E0D5-D09F-4DE6-BA41-46BBD773A204.jpeg
Beantwoorden
(@odevie)
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Reputable Member
Berichten: 367

@arjan zou je mij de diameter van de sensor eens kunnen nameten?

Beantwoorden
(@arjan)
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 34

@odevie De diameter van de sensor is 6mm en 5.5cm lang.

Beantwoorden
Berichten: 34
Topic starter
(@arjan)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

zo heb ik het. buisverwarming er onder en even verdeeld de gaatjes in de plank  zo dat warmte er goed door kan. sensor achter sponsje op midden van de emmer geplakt. en zo ingesteld dat de koeling en heating aan slaat bij 1 graad temp verschil en compressor delay op 3min. nu lijkt de temp redelijk goed stabiel.

1617546961-20210404_1625351.jpg
Beantwoorden
6 Reacties
Stefan
(@stefanjo)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Estimable Member
Berichten: 220

@arjan compressor Delay,  word dan de compressor van de koelkast bedoeld?

Beantwoorden
(@arjan)
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 34

@stefanjo ja de compressor van de koelkast. Als die te vaak aan en uit gaat in een korte tijd dan gaat hij snel kapot heb ik ergens gelezen.

Beantwoorden
Stefan
(@stefanjo)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Estimable Member
Berichten: 220

@arjan dus als de temp 1 graad stijgt, slaat na 3minuren de compressor aan.( Zoals het nu is ingesteld)

Beantwoorden
(@arjan)
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 34

@stefanjo  nee als de temp 1 graad stijgt dan gaat de koeling gewoon aan. En in de volgende 3 min niet meer. Na die 3 min gaat de koeling wel weer aan als het nodig is. Elke keer als die koeling aan gaat slaat de compressor aan en bouwt hij druk op.  Als de compressor te vaak aan slaat in een korte tijd bouwt hij te veel druk op en gaat hij kapot. 

Ik hoe de temp al de hele dag in de gaten en als de gewenste temp is bereikt zakt het heel langzaam met ongeveer 0.1 graad per 30 a 40 min. Dus zo ver zo goed 😁

Beantwoorden
(@kapisjon)
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Honorable Member
Berichten: 570

@arjan het kan natuurlijk ook dat de temperatuur in de emmer zelf wat lager is en dat daarom je temperatuur af en toe nog verlaagd.

Beantwoorden
(@pruttel)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Trusted Member
Berichten: 67

@stefanjo EN de temperatuur al die tijd te hoog is.
(Op http://hobbybrouwen.nl/ staan veel aanwijzingen in het forum.)

Beantwoorden
Stefan
Berichten: 220
(@stefanjo)
Estimable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Oke bedankt! En stel ik gebruik een verwarming  die in de wijn ligt, en de sensor ook. Functioneerd dit dan ook naar behoren?

Beantwoorden
2 Reacties
(@arjan)
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 34

@stefanjo Zou naar mijn mening geen verschil uit moeten maken. Maar dit is ook nieuw voor mij . Ik leer elke dag weer wat bij door het gewoon uit te proberen 😉

Beantwoorden
(@pruttel)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Trusted Member
Berichten: 67

@stefanjo Lijkt me, voor zelfbouw, redelijk complex, cq onmogelijk ivm warmte(verdeling). Je zou dan iets hebben als de Grainfather.

Beantwoorden
Berichten: 570
(@kapisjon)
Honorable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Mijn instellingen staan zo!

1617610609-D1D83188-166D-482E-AF63-DE39D73A4197.png
Beantwoorden
1 Beantwoorden
(@kapisjon)
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Honorable Member
Berichten: 570

En zo blijft mijn temperatuur!

1617610853-91950472-9F67-4982-B840-99144917A5FB.png
Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?