Meldingen
Alles wissen

T500 stroomregelaar


Berichten: 110
Topic starter
(@thurstan)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo,

Ik heb recentelijk mijn T500 wat omgebouwd zodat ik de water toevoer kan regelen van mijn reflux en die van mijn koeler. Nu wou ik graag ook mijn wattage kunnen regelen van mijn ketel.
Weet er iemand een goede oplossing dat out of the box werkt en niet te duur is? ik heb namelijk geen verstand van elektriciteit, dus zelf iets in elkaar steken zit er niet echt in. 🙂

Beantwoorden
Onderwerp trefwoorden
8 reacties
Berichten: 35
(@joery)
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

€ 8,53 48%OFF | Draagbare Ac 220V 4000W Compact Variabele Spanning Controller Snelheid Temperatuur Licht Voltage Adjuatable Dimmer
https://a.aliexpress.com/_v5Cbbd

Deze heb ik recentelijk besteld. Werkt prima. 

Beantwoorden
4 Reacties
(@thurstan)
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Estimable Member
Berichten: 110

@joery ben deze ook aan het overwegen. Hoe moet ik dat dan zien, als ik hem volledig tot het einde draai zal mijn ketel op maximum vermogen stoken? ( 2000 watt ) of hoe werkt dat juist?

Beantwoorden
(@joery)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 35

@thurstan Ik heb hem toevallig afgelopen woensdag voor het eerst gebruikt. Had maar tien liter in de ketel van zo'n 45% en op vol vermogen begon de ketel te spuiten. Heb toen de vermogensregelaar ertussen gezet en ben op half vermogen begonnen. Waar ik normaal met koeling de straal een beetje probeer te regelen. Heb ik dat nu op vermogen gedaan en dat ging erg goed. Dus telkens als ik de output traag begon te vinden, voerde ik het vermogen wat op. Kon zo tot haast het einde een mooi rustig druppelend straaltje houden. 

 

Het is mij dus erg goed bevallen. 

1619790334-IMG-20210428-WA0001.jpeg
Beantwoorden
(@thurstan)
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Estimable Member
Berichten: 110

@joery ik heb mij laten vertellen dat je best je alcohol onder de 40% brengt alvorens je stookt 🙂
Maar het klopt dan dat als je dat ding volledig open draait ie het max vermogen neemt van je ketel? dus de 2000 watt, aangezien dat ding tot 4000 watt kan?

Beantwoorden
(@joery)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 35

@thurstan 40 of 45% lijkt mij weinig verschil in zitten. Stoken op 45% gaat prima.  Reeds meerdere malen gedaan. 

Ja als je hem gewoon vol zet laat hij netjes alles door, dus vol vermogen. 

Beantwoorden
Berichten: 107
(@ppeterke)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik heb de kraan van de t500 gedemonteerd en er een thermowell in gemonteerd waar ik mij temperatuur voeler van inkbird in steek. en dit in combinatie met een vermogen regelaar.

 

 

https://www.aliexpress.com/item/32858813699.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d7m2oF2

https://www.aliexpress.com/item/32865999334.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4da2P0kE

1615577468-Temp-regeling.jpg
1615577545-regeling.jpg
1615577634-thermowell-2.jpg
1615577660-thermowell-1.jpg
Beantwoorden
2 Reacties
 RuMo
(@rumo)
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Noble Member
Berichten: 1819

@ppeterke, ik kan het niet helemaal goed zien , maar laat je de vermogensregelaar nu aan/uit sturen door de  inkbird. Dat zou alleen werken als je hem heel fijn afregel. Het aan en uit zetten (thermostaat regeling) geeft een onrustig stook verloop.

Beantwoorden
(@ppeterke)
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Estimable Member
Berichten: 107

@rumo de vermogen regelaar wordt idd door de inkbird aangestuurd maar idd zeer fijn afgeregeld dat de temp bijna constant blijft. en gaat ook goed voor te maische in de T500 in combinatie met mijn roerwerk.

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?