Hallo leuke mede Forum Leden !
ik wil mijn T500 graag ergens anders neerzetten dan in mijn keuken, aangezien ik “vragen” heb gehad van buren ..... Hiervoor zal ik de watervat pomp en vermogens regelaar moeten gebruiken denk ik .
Ik zou graag hulp hebben ( heb na 1 uur zoeken niets gevonden hier.. )
ik neem aan aan 600L (blauwe regenton ?)
Welke pomp , welke specs , advies ?
welke vermogens regelaar past hier het beste bij?
en waar kan je slangen kopen in de maten ???… die nodig zijn?
zouden de die-hards die het al hebben (zoals Chris of zo) me willen helpen ?
warme groetjes ( we zoenen effe niet hahaha )
Ik neem aan een blauw vat van 200 liter. 600 heb je niet, en heb je ook niet nodig. 200 liter is meer als zat. Ik heb zelf een vijverpomp bij ali besteld. De zwaarste die er was en heeft zeker genoeg vermogen. Als je voor een vijverpomp gaat, dan goed op de opvoerhoogte letten, is wel belangrijk.
Met een vermogensregelaar alleen ga je er niet komen heb ik gemerkt.
Of er liep niks door of veel te hard en met de reflux werkt dat niet, met de helm geen probleem.
Een naaldkraantje in de afloop zul je nodig hebben om daarmee de flow te regelen, de vermogensregelaar kun je weglaten.
ik heb een 120l vat staan voor de T500 met een waterpompje en een vermogens regelaar heb je alleen bij de copperdome nodig
Ik heb een watervat van 200 ltr.daar gaat mijn koelpijp door,het dunne pijpje van de koelpijp heb ik onder aan de zijkant van het vat er uit laten komen en afgedicht met plasticpistool.ikstook met zo’n vat een ketel met 65 litr.zonder het water te verversen,en gebruik het de volgende keer weer.door mijn koelvat loopt een pijp van 2 cm.van boven naar onderen.die pijp zit stevig vast aan het vat.kan dus niet bewegen.als ik vers water wil pomp ik het bij de plantjes.
Kijk maar op topic Chris v.moonshine 2000 daar staat mijn koelvat en kun je zien hoe ik het doe.
Ik heb een blauw vat van 220 L.Gebruik hiervoor een klein vijverpompje van 35w. Hij is wat capacitiet betreft over bemeten,hiervoor heb ik een retourleiding met kraantje gemonteerd.De opvoerhoogte is 2 meter.(Ik laat dus continu een bepaalde hoeveelheid water retour lopen).Het water is na een stook met de T 500 redelijk warm.(boven 50gr)
gr Soepkoppe.
Ik heb ook de opstelling staan van een 200l waterton met een t500+reflux kolom.
Dat gaat prima met een aquariumpompje.
Ik ben nu van plan om een Copperdome aan te schaffen.
Bij de reflux kolom is de waterdoorstroom ongeveer 500ml per minuut.
Nu heb ik ergens gelezen dat dit bij de Copperdome bij koelen rond de 2,5 liter per minuut is.
Mijn vraag is nu; Is dit ook te regelen met dat naaldkraantje en een waarschijnlijk zwaarder pompje?
Wat is het aantal graden van het retourwater, en is zo'n vat dan voldoende voor een run?
Alvast bedankt voor de antwoorden!!