Recept 4
Leuke recepten! Welke heeft jouw voorkeur?
Het absinth recept van Robbert uit de Tiny's kan ik in ieder geval iedereen aanraden 😍
Ik heb een pakje binnen gekregen met de Artemisia umbelliformis . Ook een Bijvoet variant. Ook wel de artemisia genepi genoemd. Ik zal wat alcohol nu moeten maken. .druk druk druk.
Leuke tread. Zelf ook van plan om eens een poging te wagen
Hebben jullie een kruidenleverancier die jullie kunnen aanbevelen, veel van de bovengenoemde kruiden lijken mij lastig vindbaar.
Hoe zit het met de kleur (helemaal na een paar jaren) Een mooie groene absinth lijkt me wel erg gaaf, maar ik heb geen zin om te klooien met kunstmatige kleurstoffen.
Nog wat uit 1906 : ( gallons is hier us gallon 4,5435 liter . OZ 28,37 gram. Lb is 16 OZ
Een hint over de oorspronkelijke smaak van absint kom ik tegen in een tekst van auteur Aleister Crowley, die we kennen van zijn boeken over zwarte magie: 'Het woord (absint) is afkomstig van het Griekse apsinthion, dat ondrinkbaar of volgens sommige geleerden ongenietbaar betekent.' Uit: Absint - de groene godin, in de bundel De Gifgroene muze; Absint in de literatuur, uitgever Bas Lubberhuizen, 2005.