Meldingen
Alles wissen

Bier van 5% stoken met T500 alembiek


Berichten: 3
Topic starter
(@kitzena)
Active Member
Deelgenomen: 10 maanden geleden

Hallo Allemaal.

Een korte vraag: 

Ik ben 21liter bier van 5% aan het stoken in de T500 met alembiek, maar mijn alcoholmeter slaat niet uit terwijl ik al bijna 3 uur bezig ben met de ruwstook. Is dit normaal??

Wat mag ik verwachten van de fijnstook?

Beantwoorden
Onderwerp trefwoorden
5 reacties
5 Reacties
Robbert
(@robbert)
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Illustrious Member
Berichten: 9961

@kitzena zou 1150 cc alcohol 90 % moeten opbrengen. Maar als er hop in het bier zit blojf ke een vervellende smaak houden die er slecht af gaat . 21 liter in 3 uur stoken ? Dat zou in die tijd klaar moeten zijn .

Beantwoorden
(@kitzena)
Deelgenomen: 10 maanden geleden

Active Member
Berichten: 3

@robbert met alembiek van 5% naar 90% lijkt me wel heel veel. En hoe kom je aan de berekening van 21 liter naar 1150cc ? Dat lijk me dan weer veel te weinig

Beantwoorden
Robbert
(@robbert)
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Illustrious Member
Berichten: 9961

@kitzena 21 liter bier van 5 % betekent dat er 1050ml alcohol inzit . Dus bij 90% heb je dan 1ongeveer 1150 mil over .

In eerste overhaal naar 70 -76 % 2e overhaal 90 -94  % is vrij normaal.  Als je op alcohol terug winning stookt .

 

Beantwoorden
(@kitzena)
Deelgenomen: 10 maanden geleden

Active Member
Berichten: 3

@robbert dankjewel voor de uitleg. Maar dit is nog altijd geen antwoord op mijn vraag waarom de alcoholmeter niet is uitgeslagen 🤭😂

Beantwoorden
Robbert
(@robbert)
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Illustrious Member
Berichten: 9961

@kitzena ik weet niet wat voor alcoholmeter je gebruikt. Maar of hij deugt niet of er is geen alcohol.

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?