Meldingen
Alles wissen

Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg

Pagina 3 / 11

Berichten: 214
(@kusleon)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

ik wil ook wel inschrijven hoor..

Dat met de rietsuikermelasse was ook goed gelukt om samen een grotere hoeveelheid in te kopen.. ik sta ook te snijden en blenden met een keukenmachine aan het einde van het jaar.. gaat ook.. maar kant en klaar sap afhalen..  

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ben me aan het oriënteren hoe dit aan te vliegen. Heb toch wel de neiging een slow juicer aan te schaffen. Sap is anders 1,50 de liter heb ik begrepen maar als je eigen tonnen hebt (en groot inkopen) is er wellicht wat aan de prijs te doen. De boer die ik gesproken heb zit in Lienden. Hier vandaan net over de Rijn. 

Beantwoorden
Berichten: 4146
Topic starter
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Zit er overigens iemand in Hoogeveen ( als we toch mogelijk samen inkopen) voor een paar tientjes huur je een appelvreter met een capaciteit van 400 kilo per uur. Kijk dan kost het sap geen drol meer. Ik dacht dat de boer vertelde " 1,2 kilo appels voor 1 liter sap". 

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Lummel, mocht ook dit project haalbaar gaan worden dan mag je me ook voor 50 liter inschrijven hoor.

 

Ik heb zelf alleen niet de mogelijkheid om het hier op een effectieve manier te gaan doen, maar mocht je mogelijkheden zien dan wil ik graag 50 liter afnemen. Dan ga ik ook eens volledig zonder suiker werken 🙂

Beantwoorden
Berichten: 214
(@kusleon)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jan.. maak een hoekje vrij in je garage.. had ik al eens tegen je gezegd.. mijn fiets staat ook al een jaartje buiten en daar sta die best.. hhahah 

Beantwoorden
Berichten: 214
(@kusleon)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

misschien kunnen we zo'n ding huren en bij de boer gaan zitten voor op een zaterdag. vragen aan Eddy (van de rietsuiker) waar hij de vaatjes vandaan had en bestellen we die en laten die ook gelijk bij de appelboer leveren. 

spreken we af en gaan we daar een dag persen..bestellingen klaar zetten en af laten halen.. steken we der een BBQ bij af..hahah.. 

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Haha Leon je hebt wel goede ideeen! In vaatjes stoppen kan wel, maar als het niet gepasteuriseerd wordt moet het wel zo snel mogelijk die vaatjes weer uit. vers geperst appelsap begon zelfs in de koelkast nog spontaan te gisten bij mij.

Mijn fiets heb ik 10 jaar geleden al verkocht haha, de schuur staat vol met stookwinkel spullen 🙂

Vergisten gebeurt bij mij gewoon in de woonkamer 😉

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

hoy,

Dat is mischien iets voor jullie.

grts.

Beantwoorden
dumo
Berichten: 1210
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

de video is wel van 2011 maar misschien bestaan ze nog wel, en als jullie een redelijke grote hoeveelheid bij elkaar krijgen komen ze misschien wel naar een locatie, die jullie voor stellen.

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik had de film laatst gezien, ze bestaan nog wel hoor. Je kunt gewoon naar ze toe gaan, dat kan het hele jaar door. Als ze op locatie komen persen moet je minimaal 3500 kilo hebben.

 

Je kunt ook kiezen om niet te laten pasteuriseren als je wijn gaat maken, dat moet wel op afspraak omdat daar de machine deels voor moet worden aangepast.

 

Ik heb steeds appel eau de vie gemaakt door toch suiker toe te voegen, en die was erg lekker hoor. Maar als ik grote hoeveelheden sap kan krijgen wil ik het wel eens proberen zonder suiker. De kwaliteit zou dan uitmuntend moeten zijn.

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ok de suiker haal ik uit de winkel en ook de gist bij de bakker maar dat is het dan,daar ontkom ik niet aan,maar de rest alleen fruit.gr?Chris.V.ps ik bedoel het niet verkeerd ,maar ik vertrouw de voedsel industrie niet kijk nu naar onze eieren.

 

Beantwoorden
Berichten: 214
(@kusleon)
Estimable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

hahah.. suiker of geen suiker.. das inderdaad een goede optie.. maar kunnen wij als groep nog 3500kg appels opkopen bij zo'n boer??.. lijkt mij dat die ook hun afzetmarkt hebben.. 

Maarjaah.. dat worden wel 100de liters.. misschien toch iets te veel

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Jawel hoor, als de boer bij ons een dubbeltje per kilo meer kan krijgen dan bij de groothandel dan verkoopt hij ze aan ons. Dan maar wat minder naar de groothandel.

 

Voorlopig hangen ze nog aan de boom, lummel kon ook zo 250 kilo reserveren. Dat is voor zo'n fruitboer natuurlijk peanuts, en dat is 3500 kilo denk ik ook.

 

En anders haal ik hier een paar bag in box pakken, heb ik eerder gedaan en gaat heel goed.  http://betuwsefruitshop.nl/shop/webshop/category/p5-l-bag-in-box-met-tapkraan

 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

ik denk dat dat een beetje veel is maar ik kom makkelijk aan 200 kg. ook nog gratis,maar ik heb een vriend die daar voor zorgd?Gr.?Chris.V.

 

Beantwoorden
Berichten: 772
(@johndoe)
Prominent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Fruit word even goed bespoten hoor 😉

Beantwoorden
Pagina 3 / 11
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?