Meldingen
Alles wissen

Liquid Rye Malt Extract! En de Barrel 674 komt waarschijnlijk terug ?


Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Still Spirits Barrel 674, een pakket met vloeibaar moutextract, gist, hout etc, is al even niet meer te koop. Het was razend populair.

Toch was het voor Still Spirits niet langer interessant om te verkopen. Tot nu....

Ik was in overleg om de Mangrove Jacks Dark liquid malt extract van 1,5 kilo zakken in cans van 5 liter te laten maken onder private label, maar ze kunnen deze niet pasteuriseren. Dus kwamen zij op het idee om de Barrel 674 zakken van 3 liter terug te brengen, exclusief in Europa voor Stookwinkel. Het is nog niet zeker, maar als dit lukt is het completer en goedkoper dan het huidige liquid malt extract.

Het kan een maand of 3 duren. Tot die tijd is de Dark Liquid Malt gewoon verkrijgbaar. Klik hier

Beantwoorden
8 reacties
McCorner
Berichten: 474
(@mccorner)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Wow, mijn eerste ervaring met het whiskey stoken was hiermee en ik moet zeggen dat het een teleurstelling was toen het niet meer leverbaar was. Ik denk dat een heleboel (beginnende) stokers hier erg blij van worden als dit doorgaat.

En petje af voor de manier waarop je dingen voor elkaar krijgt, zoals de melasse-verkoop en daarna het druiven-extract! Dit gaat veel verder dan alleen commercieel belang...

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Bedankt! Leuk om te horen ??

Gezamelijke projecten brengt ook mensen dichter bij elkaar, er ontstaan zelfs vriendschappen op deze manier ?

 

Toen de Barrel 674 end of life geraakte was de verklaring dat er veel te weinig van verkocht werd. Ik was in mijn eentje toch echt te klein om dit product levend te houden. Het is leuk om te zien dat ze Stookwinkel inmiddels zien als een serieuze partij en dit weer willen oppakken.

 

Het extract moet door hun gepasteuriseerd worden. Ze kunnen het leveren in IBC maar ze gaven aan in het verleden bommetjes te hebben gehad in het magazijn. Zij produceren pouches, dat zijn de zakken waar ze ook de bierpakketten in verpakken. Die zijn meestal 1,5 kilo. Ze kunnen hier maximaal 3 kilo zakken in maken, koud gevuld en achteraf gepasteuriseerd. Het lijkt mij een veilig idee om dat door hun te laten doen.

 

Ze hebben ook nog 1500 kilo Rye extract in IBC die tegen sterk gereduceerd tarief weg mag. Ook die moet worden gepasteuriseerd en in zakken worden verpakt. Dat was door hun teveel besteld voor de bierpakketten Mangrove Jacks Rye IPA. Zij denken dat het voor ons interessant kan zijn om te verstoken. Ik denk dat rye iets te specifiek is om in dergelijke aantallen te kunnen verkopen. Voor kleinere aantallen kunnen zij de productielijn niet opstarten...

 

Als jullie denken dat dit wel interresant is op aantallen kan ik een prijs opvragen, maar heb in eerste instantie aangegeven dat het iets te veel van het goede zal zijn.

 

Benieuwd wat er allemaal nog gaat volgen ?

 

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Er is nieuws!

Het vloeibaar Rye malt extract wordt verpakt in zakken van 3 kilo en gaat 17,95 kosten.

Het reguliere mout extract kost 12,95 voor 1,5 kilo dus het is een goede deal!

De levertijd is maar liefst 16 weken.... dit geeft wel de mogelijkheid om een orderlijst te maken en zo reserveringen aan te nemen. Want ik zit straks met 1500 kilo / 500 porties mout extract. Mooi winterproject!

 

Beantwoorden
Alchemist
Berichten: 3165
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Even om het helder op m'n netvlies te krijgen, heb je in dit geval alleen het rye extract nodig of ook nog 5 kilogram suiker? Ik heb even de andere bekeken op de site en daar kwam de vraag vandaan.

 

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het kan, maar je kunt het ook puur houden. Koste en baten afweging. Als je er 2 zakken aan zou wagen denk ik dat je een mooie emmer van 25 liter kunt vullen. Ik heb er eens een Rye IPA biertje mee gebrouwen. Dat was. 2 kilo extract en ik 1 kilo suiker. Maakte 23 liter bier van 5,5%

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dit was de toevoeging bij de Rye IPA.
2kg extract
Brewing Sugar Required: 1 kg Pure Liquid Malt Extract or 800 g Dextrose/Brew Enhancer

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Dus als je 3 kg extract gebruikt en je laat de 800 gram dextrose achterwege kom je alsnog op 23 liter van 5,5%

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

jan 2 stuks voor mij houden ik bestel dan 10l van die witte druiven ext.dan heb ik weer een mooie bestelling mss met wat anders erbij

 

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?