Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 209 / 282

Berichten: 24
 Wout
(@wout)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hoi, mijn naam is Wout. Stook sinds een klein jaartje, eerst met een 10 liter keteltje van Ali uit China. Ben na enkele maandjes zelf een potstill gaan bouwen van een oude koperen 50 liter Daalderop boiler, 3 kW element erin, Liebig koeler eraan.

Heb al meerdere drankjes geprobeerd, o.a. Limoncello, Nocino, Pastis, Jenever en steeds met wisselend resultaat. Ultieme doel is een heerlijke whisky te maken die beter is dan het gemiddelde wat ik op voorraad heb uit de winkel. Ik hoop hier te mogen delen in de kennis en zal waar mogelijk hier zelf aan bijdragen.

Ik heb een foto geprobeerd te uploaden (2,3 mb) maar kreeg de melding dat hij groter was dan "%mb" wat dat ook mag betekenen.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Je foto moet een beetje whatsapp foto formaat hebben dan lukt het meestal wel.
Maar klinkt goed allemaal Wout,
Welkom!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Wout.

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Joey ?

Paolo
Berichten: 618
(@paolo)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Goed bezig Wout. 

Erg benieuwd naar een foto van je potstil ?

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom Wout, Whisky stokers kunnen we niet genoeg hebben!

 

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Wout,wisky drinkers en stokers kunnen we niet genoeg hebben.

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom!

Berichten: 7
(@stuiver)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hola medestokers!

Omdat ik te grote volkstuin heb en het fruit niet op te krijgen is lijkt het stoken me een perfecte manier het fruit te conserveren? Ik heb hiervoor een 10 l alquitara gekocht en de eerste probeersels mee gestookt. De eerste keer wat flesjes half gelukte appelcider verstookt en geleerd dat als het wijntje slecht weg te krijgen is, het stookresultaat ook niet een topper is en vervolgens een liter of 5 winkelwijn de ketel in..dan heb je als resultaat 70% alcohol met een dubieus smaakje maar goed, we gaan gewoon dóór! Wel opvallend dat je met een eerste stook zo'n hoog percentage haalt, niet verwacht. Nu zijn de vergistte zwarte bessen, druiven en  bramen aan de beurt..

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Stuiver, je bevindingen kloppen hoor. Winkelwijn is om te drinken, echter als je de voorloop ervan weggooit is heb je wel wat potentiële "hoofdpijn"-methyl alc. weggehaald.
Hoe zuiverder en beter je vruchten zijn, hoe beter de borrel.Wild vergisten of een goede gist zoals bijv. Jacks Mangrove gist (stookwinkel), kan het niet mislukken.  Welkom en hou ons op de hoogte. Cheers alvast man 😉

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Stuiver,welkom,fruit stoken betekend een heel goeie drank,ik stook 16 jr fruit met een ketel van100 ltr.sucses?

Berichten: 10
(@snoekds)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Mijn naam is Koekoek en woon in Apeldoorn. In het verleden heb ik wel zelf wijn gemaakt maar nog nooit gedistilleerd. Een specifieke drank om te maken heb ik (nog) niet, wil zeker enkele likeuren proberen, ook om de vrouw enthousiast te houden, voorlopig dus een kwestie van uitproberen. Het vergistingsvat staat ondertussen als een idioot bellen te blazen, waarschijnlijk door de turbo gist, nooit eerder zo gezien. Excuses voor de verkeerde volgorde, vanmiddag eerst  op het ride topic gereageerd en mij nu pas voorgesteld....

Het eerste resultaat: 2 x likeur en nog 3 liter van 70% om mee verder te testen wat lekker is! 

 

Berichten: 10
(@snoekds)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Jaaa die Snoek, lekker bezig!! Cheers man!!!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Stuiver.

Pagina 209 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?