Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 237 / 282

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Piet, maak je niet teveel zorgen over cuts.
Je zult snel je draai erin vinden, al doende leert men.
Welkom!

Berichten: 334
(@lespaul)
Reputable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ben het met je eens Marnix maar heb wel een kanttekening.

Nadat je een goede stookwijn of stookbier gemaakt hebt ga je distilleren.

Afhankelijk van wat je stookt kan het Methanol aandeel nogal variëren. En niet alleen Methanol maar ook een hoop andere prut die je niet in je drank wil hebben.

Het maken van cuts is dus wel terdege belangrijk...

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Piet welkom.Lespaul ik heb nog nooit cuts gemaakt.ik vang wat voorloop op ,stook door tot 20% gooi alles gewoon bij elkaar,iedereen vind het lekker en ik leef nog.heb ook vaak met pitten gestookt.ik stook ook maar een keer.zo werk ik 16 jr.en wat nog erger is mijn ketel is van aluminium.heb geen water sloten,meet niets,heb alleen alc.meter.werk ook meestal op gevoel.

Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom Piet!

Maak je maar niet te druk over de methanol. Lees eerst het fabels en feiten topic maar eens door en je weet al veel meer. Veel succes!

https://www.stookforum.nl/thread/methanol-blind-worden-fabels-en-feiten/

 

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Of check onze welgewaardeerde Snurrebreut bijdrage met zijn interessante,
methanol testen met samples van onze leden.<klik>

En de resultaten. Alles onder de norm, iedereen die heeft meegedaan,
alsnog gefeliciteerd!

https://www.stookforum.nl/thread/uitslagen-methanol-test/

 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Piet, het cutsgebeuren is ook niet zo mijn ding. De eerste drank stinkt en smaakt afschuwelijk, dan komt het betere, je smaak zal je niet teleur stellen. Met de tijd weet je hoeveel drank je gaat krijgen. Onder de 40% houd ik apart voor een volgende stook. Als je genoeg voorloop weggooit, (ik over de grind voor de “Angels”) dan heb je niet zo zeer de echte cuts nodig. Wil je 2e keus en 1e keus apart, dan krijg je het belang van cuts. Maar dan ben je vooral met perfectioneren bezig. 

Berichten: 5
(@alexander85)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hi,

Ik ben Alexander en kom uit Hengelo, heb een stookketel kado gekregen van mijn vrienden en heb al 2x whiskey gestookt ?

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Welkom Alexander,leuk dat je er bij bent.je bent goed bezich?

Berichten: 2
(@nonno)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ik geloof dat het nu gelukt is met inloggen

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ja dus en welkom,Nonno

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom!

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Yess,kom er gezellig bij.

Berichten: 1
(@sjobbert)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo hallo,
Ik ben Robbert en heb in een impulsieve bui voor een prikkie een keteltje gekocht ergens uit China met het idee zelf een keer een rum te stoken.
Na het lezen van een aantal forums nog wat vragen dus die zullen jullie wel voorbij zien komen.
Gr

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Robbert welkom.

Berichten: 12
(@roetiman)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Zo, goedemiddag heren en dame! ik heb het stoken na 25 jaar maar weer eens opgepakt. Elk jaar heb ik wel sap om er wijn van te maken en had vorig jaar al het idee om mijn volledig uit glas bestaande stookinstallaties te voorschijn te halen en op te pakken! Ook in het bezit van een destilleerkolom die direct ruim over de 90% haalt en ik heb een Extraheer-kolom, die heb ik nog nooit gebruikt en wil nu ook daarmee wat gaan proberen, zouthout erin en kijken wat het wordt 🙂 Maar eerst nog wat bestaande wijn én alcohol (had nog ergens 4 liter van 50% staan)  opstoken!

Druiven 10 liter, Pruimen 10 liter en nog wat flessen wijn (wit) die over tijd zijn (hoe kan dat nu in huize Roetiman  🙂  )

Fotootje gaat nog volgen van de hele handel!

Stook ze in deze barre tijden!

Pagina 237 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?