Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 240 / 282

Berichten: 11
(@druppie)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hi, mijn naam is Hennie, net 60 geworden, en een groot liefhebber van allerlei lekkere (sterke) drankjes. Een vriend van me heeft zich helemaal op het brouwen van bier geworpen.

Op zoek naar een nieuwe hobby in deze gekke tijden lijkt het me erg leuk om zelf een  sterkere variant te maken!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Druppie,welkom,een slokje is beter ?sucses met deze mooie hobby.die ik na 15 jr.nog niet moe ben.staat 120 ltr te fermenteren dadelijk weer een vat van 60 ltr vullen.?

Berichten: 1
(@tera65)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

goedenavond mensen,

ga online met Tera65 ben chemist van beroep en heb het stoken weer opgepakt na een pauze van 15 jaar. lees graag jullie verhalen en recepten. Heb een compleet glazen stookopstelling.

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Tera65,welkom lijkt mij leuk een glazen stookopstelling.maar ook leuk dat je ze weer gaat gebruiken.gr.ChrisV

Stumphole
Berichten: 49
(@stumphole)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo hobby stokers,

mijn naam is Peter en zit in Leiden. Gisteravond een pakket van de Stookwinkel cadeau gekregen. Weliswaar in eerste instantie voor mijn verjaardag, maar misschien wel méér omdat vadertje lief, zich ietwat teveel met de kids bemoeide..... Je zal toch maar verplicht thuis zitten. En van verveling gillend gek worden. Tja, da's een mooie gelegenheid om eens wat extra aandacht aan de kids te geven. Toch...??? Kennelijk niet, dus...!!!  Zo'n beetje iedereen had een duit in het zakje gedaan en een soort van starterspakket samengesteld.

Vanmiddag het prachtige koperen keteltje een uurtje laten stomen. En daarna enkel de binnenkant afgenomen met zo'n beetje een halve keukenrol. (Kwam nog best veel vanaf). Inmiddels staat het vat lekker te pruttelen....

De kids hebben helemaal gelijk!!! Het is tijd voor een nieuwe hobby!!!

Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Heel veel plezier met de nieuwe hobby Peter! Geniet er van! ?

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Tera65 Welkom!

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Peter, welkom! Have fun en cheers alvast!

Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Peter leuk dat je er bij komt,is een leuke groep stokers,maar denk er aan als je met deze hobby start is dat wel verslavend?ik heb 180 ltr staan te vergisten,dus ben na 15 jr nog verslaafd aan deze hobby.sucses.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Peter,

Volgens mij moet je jezelf eens wat vaker met de kinderen bezig houden. 😉 De basis is er , een nieuwe hobby houd helaas ook in om te proeven. 😉 Sterkte aan iedereen die nu 24uur per dag moet samenleven op te weinig  m², houd het veilig en overleef zonder  onnodige ruzies.   (Maak onder de vrienden even een linkje aan, hoe ze ook aan een nieuwe hobby kunnen komen.)  

Stumphole
Berichten: 49
(@stumphole)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Bedankt voor het welkoms woord, mannen.

@ChrisV: 180 liter? Da's nog eens een hobby stoker!!!

Ben zo simpel mogelijk begonnen met 6kg kristalsuiker in het vat, dat vervolgens aangevuld met warm water tot aan het 25 liter streepje. Suiker doorgeroerd en af laten koelen tot 35°C. Daarna Classic 8 Turbo Yeast er doorheen geroerd. Deksel erop en pruttelen maar..... Maak me (wellicht onnodig) klein beetje zorgen over de temperatuur. Die blijft op 27°C hangen.... bij een omgevingstemperatuur van 19°C Om de één of andere reden kan ik m'n ogen niet van dat pruttelende waterslot en de temperatuur afhouden......

@william: dus wees gerust, de keuken is voorlopig mijn domein.... de kids vinden het er maar stinken.....

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Tera65.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Hennie.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Gist produceert tijdens hun werk, ook warmte, dus 27°C is geen probleem. Bedenk Gist is een levend organisme, dat je het best met rust laat, als het zijn/haar werk doet

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

27 graden is perfect voor turbo's. Gaat dan als een sneltrein!
Je fermentatie genereert ook warmte in je gist ton, hierdoor blijft de temperatuur lang op die 27gr. hangen. Gaat dus goed!
Stel jezelf gerust en geniet van de bubbels in je waterslotje.
Ik word daar altijd ZEN van... 🙂

Pagina 240 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?