Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 262 / 282

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Thierry,

Domme vragen zijn er niet, en anders zullen we er toch wel op antwoorden.

Wiskie liefhebbers zijn er hier genoeg, dus dat gaat zeker lukken. 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom Thierry!

munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het is alvast een goede start, dat is een feit. Welkom Thierry!

 

Berichten: 11
(@druppie)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hi, mijjn naam is Hennie. Een paar maandjes geleden heb,ik een 12 liter alambiek aangeschaft en sindsdien helemaal gek van deze voor mij “nieuwe wereld”. Super leuk, interessant EN LEKKER!!

stookforum is een mooie plek om dingen uit te wisselen en kennis op te doen over deze leuke hobby!

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom Hennie en anderen. Inderdaad mooi zo een forum, genoeg ervaren lieden die hun ervaringen delen en ons jonkies die graag willen leren.

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Hennie

Berichten: 11
(@druppie)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Dank voor dit warme welkom!

 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ziet er goed uit Hennie, welkom!

Berichten: 3
(@backertje)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Naast brood en pizza bakken en mijn eigen worsten maken ben ik toe aan een extra hobby. Appelmoes en perenstroop is best lekker, maar niet zoveel als ik nu maak....

Ik wil me gaan verdiepen in het verstoken van fruit in een zelfgemaakte ketel (oud boiler vaatje uit de keukenboiler als basis). Wat ik nu al wel zelf maak is limoncello, rabarcello en bramocello door een aantal maanden te laten weken in 96% alcohol en vervolgens naar een drinkbare likeur om te buigen met rietsuikerwater.

Al veel gelezen en geleerd hier op het forum, dus tijd om ook eens af en toe mee te kletsen.
Ik woon op de Veluwezoom, als er een thuisnabije stoker een keer aan de gang gaat en het leuk vind om een beginner mee te nemen in het proces hou ik me aanbevolen.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Backertje welkom!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Dirk

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Backertje.

Berichten: 34
(@arjan)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo allemaal. mijn naam is arjan en ben 46 en woon in overijssel. Op het moment kan ik niet werken door me chronische ziekte en met een uitkering wordt whiskey een beetje duur voor me en ja ik lust wel een borrel 🙂

En de dokter zei ik moest maar een hobby zoeken om me bezig te houden.Dus ik ben op onderzoek gegaan op het internet  naar zelf drank stoken. zo doende kwam ik op deze site.

ik heb al veel gelezen hier en ik bedank jullie voor alle info en interesante video's. Ik ben van plan zelf een 15 liter koperketel te maken van een daalderop( de boiler heb ik op marktplaats gekocht voor 20 euro). het moet niet te duur worden en ik ben wel handig dus dat gaat wel lukken denk ik. (met een paar vragen hier)

ik heb al wat verschillende ideeën maar wil voornamelijk whiskey en fruit stoken en later misschien ook wel wat anders proberen. de tiny video's waren zeer leuk om te kijken.

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom Arjan, dan ben je hier aan het goede adres. 

Berichten: 21
(@herman2604)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo, ik ben Herman uit België.

Mijn doel is om een stook te maken >95% omdat mijn vriendin dit goed kan gebruiken bij tincturen maken, dit leek me een goede manier  om geld te besparen en wat fun te hebben.

Ze had immer al een Alambiek om hydrolaten te maken

Eerste stookwijn is gemaakt volgens de richtlijnen op stookwinkel website, en hiervan de eerste 2,5 L verwerkt, resultaat was beter dan verwacht. (zie foto's).

Nu de rest verwerken en dan gaan kijken /lezen hier hoe ik dit het beste naar >95% kan krijgen, als dit al mogelijk is met deze ketel.

 

Pagina 262 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?