Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 263 / 282

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Arjan

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Herman,

Mooie Alquitara, Robbert heeft er wat leuke filmpjes van.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Arjan en Herman, welkom!

Berichten: 16
(@peertje)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Beste Forum leden,

Dank voor dit forum en de ongelofelijke hoeveelheid info die hier te vinden is, het duizelt me inmiddels wel behoorlijk van de verschillende mogelijkheden.

Ik woon in omgeving Arnhem/ Nijmegen en al een jaar of 1.5 wil ik starten met destilleren, een verhuizing en enkele andere gezinsverantwoordelijkheden hebben voor wat vertraging gezorgd. Maar ik ben nu dan eindelijk klaar voor een rustige start. Dat het wat langer geduurd heeft komt ook omdat ik graag een installatie maak die redelijk goed is, kwalitatief en handig in het gebruik. Gelukkig heb ik bij mijn huis een garage met een spoelbak, water en elektra.

Het doel is een goed drinkbare borrel voor in de avond met een prima smaak. Over smaak valt natuurlijk te twisten. Kijk, ik kan goed proeven, maar ben geen zeikerd.

Kortgeleden kon ik een T500 kopen met condensor dus het eerste plan is beginnen met stoken van likeuren en jenever/ gin. Eerst eens kijken of hier iets redelijks mee te maken is  en daarna kan ik altijd starten met de bouw van een andere ketel.

Het lijkt me fijn eens bij iemand te komen kijken en samen te kletsen over stoken. Leerbaar ben ik zeker maar het ‘waarom’ wil ik wel graag begrijpen… 3x een dansje rond een ketel in de maneschijn is leuk maar of het een betere vergisting oplevert…

Al met al hoop ik een hoop te leren hier en wens iedereen veel plezier met alle lekkers dat hij aan het maken is.

Vriendelijke groet,

Peer

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Peer.

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom,

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Peertje, veel plezier hier en welkom!

Berichten: 9
(@tommiller)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Waar van België Philippe? Ik ben ook een belg maar ga me straks even voorstellen

Mvg,

Tom

Berichten: 1
(@psychopat)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo allen,

 

Patrick hier, liefhebber van whisky.

Toen ik recent een klein vaatje met 2 flessen spirit kreeg raakte ik geïnteresseerd in het maken en niet alleen het drinken van whisky.

Vooral nu blijkt dat de spirit in verhouding erg duur is en er geen lol aan is als je het koopt heb ik alle fimpjes op youtube bekeken en zo hier beland.

ik acht de kans vrij groot op een bestelling van wat hardware binnenkort. 😉

 

groet,

Patrick

Berichten: 6
(@omekobus)
Active Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi allemaal,

 

Mijn naam is Koos ik ben 43 jaar en ben woonachtig in Brabant. (tegen Zeeland aan)

Ik heb na jaren Te twijfelen en velen excuses te hebben gemaakt, eindelijk een destilleerketel aangeschaft. Ik heb gekozen voor een 35 liter ketel.

De reden hiervoor is omdat deze via een Servische vriend op mijn pad is gekomen.

De reden waarom ik zelf wil gaan stoken is om zelf likeuren te gaan maken. Maar een kleine uitstap naar het proberen van het maken van whisky, zal ik zeker op een bepaald moment gaan doen.

Ik hoop nog lang en vaak gebruik te maken van de kennis en ervaring van de experts die zich op dit forum hebben samengeschoold.

Maar aan iedereen die zijn kennis al heeft gedeeld, alvast bedankt voor jullie inbreng. Dit geeft een beginnende hobbystoker toch een bepaalde rust en het gevoel dat hij terug kan vallen op anderen.  ?☺️

mvg Koos 

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom Patrick,genoeg whisky liefhebbers hier dus met vragen moet het goedkomen.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Patrick en Koos, welkom!

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom Koos, je hebt al een goed begin gemaakt zie ik.

Mooie ketel die voor je doeleinden geschikt is, er zijn genoeg recepten voor likeuren en Whisky op het forum te vinden, kwestie van even zoeken.

 

Berichten: 1
(@beginnendestoker)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Goede avond,

Na wat lezen (op dit forum) en wat plukwerk hebben mijn kameraad en ik onlangs 28 liter pruimen vergist en daarna onze eerste Palinka stook erop zitten. We hebben het Palinka staartje gevolgd en hier een hoop van opgestoken(letterlijk), bedankt hiervoor! We zijn net met de 2e 14 liter begonnen en zijn redelijk tevreden, we hebben nog wel wat vragen voor de experts maar die zullen we in het daarvoor bedoelde topic plaatsen. Stook ze allemaal! Groeten uit Zuid-holland Zuid.

Pagina 263 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?