Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 265 / 282

Berichten: 1
 Anna
(@anna)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ik ben anneke en ben gestart met stoken van fruit. Gaat allemaal nog niet zoals ik wil 🙂 ik ben 57 en woon sinds begin van dit jaar in Hongarije. En natuurlijk wil ik een Palinka stoken. Ik heb een ketel alhier gekocht. We zijn nog druk met verbouwen en opbouwen van onze woonplek. Ik ben vanaf mijn 18 altijd als verpleegkundige werkzaam geweest in de ggz. Ben nu 10 jaar eerder met pensioen gegaan om vooral in Hongarije te doen wat ik leuk vind.

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Welkom 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Welkom!

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo Anneke, er is enorm veel te vinden hier over fruit stoken. Gaat helemaal goed komen. In Hongarije is alcohol stoken legaal -of het moet intussen veranderd zijn- Maar ga vooral lekker los! 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Patrick

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Koos

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom beginnende stoker

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Tom

 

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Ichigo

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Anne , nummer 2000, 

Berichten: 1
(@derooie)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi, mijn naam is Patrick. Waarom mijn nickname altijd derooie is weet ik zelf niet meer, had volgens mij iets te doen met mijn (vroegere) rode haren.

Ik heb nog niks op stookgebied. Ja interesse, maar dat ook al heel lang. Echter nooit aan begonnen om meerdere reden, maar denk vooral vanwege teveel hobby's, tijd en kennis gebrek. 

We zijn verhuist van een ruime eengezinswoning met tuin naar appartment, dus een van mijn vorige hobby's , BBQ'en op mijn Big Green Egg, is gestopt. Sta nu wel meer in de keuken en vind het leuk voor vrienden te koken. 

Ook ben ik gek op een lekker drankje. De laatste maanden wel eens wat heel simpel geexpirimenteerd met wat drop in jenever en wodka gooien (ben echt gek op drop/salmiak likeur/drank). Hier zij hele lekkere drankjes uitgekomen die niet alleen in, maar ook vrouw en vrienden wel konden waarderen. 

En dan ga je toch denken, laat ik nog eens keer wat lezen over drank stoken (jenever/wodka, of welke basis is nog meer goed voor lekker drop/salmiak drankje), hoe maak je die? etc... Zo kwam ik ook op stookwinkel met zijn mooie spulletjes en via daar weer op het stook forum. 

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar iets waar ik zelf lekkere drankjes mee kan maken, soort van wodka en jenever met smaakjes. Maar heb niet veel ruimte of garage ofzo, dus een grote ketel gaat het niet worden. En wil ook eerst wat rustig beginnen, geen spannende dingen denk ik. Mijn doel is om iets te maken wat lekkerder smaakt een goede drop wodka uit de winkel (vrij simpel, gooi gewoon drop in goede wodka en je bent klaar) maar dat ook een stukje voordeliger (lastiger gok ik) is dan de winkel drankjes. Een fles van 15 euro en 5 euro drop maakt nog een duur drankje 🙂 

Ik dacht misschien is zon air still voor mij wel een perfect ding?

Ik zal vooral wat lezen en vragen ben ik bang, ik ben helemaal beginner en sta open voor jullie tips en ervaringen.

Sorry voor het lange verhaal, weet niet of dit allemaal bij voorstellen hoort 😉

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Patrick, hartelijk welkom! Veel ruimte heb je niet nodig voor een gistton en een airstill. Cheers man 🙂

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Patrick

Berichten: 42
(@xandor)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi allemaal ik ben Xandor.

Ik kom uit NB en heb gister mijn eerste suiker wash opgestart.  Hier een klein fototje van mijn opstelling...

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Xandor, 

Mooi materiaal, je zult daar nog veel plezier aan beleven, 

en binnenkort je eerste stook.

Laat het vooral horen.

 

Pagina 265 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?