Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 266 / 282

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Xandor, mooi systeem. Welkom hier en veel plezier! Cheers man 😉

Berichten: 3
(@30proof)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ha All,

Ik ben al een jaar of 10 bezig met het maken van wijn, druiven, bramen etc. Nu het besluit genomen om ook te gaan stoken. Helaas nog geen destilleerinstallatie, dus ook geen fotos. Ik ben nog aan het uitzoeken wat voor een goede intsallatie is.

Berichten: 41
(@bas1975)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik ben Bas en kom uit Tilburg.

Na een korte onderbreking van 2 jaar, heb ik weer mijn hobby opgepakt. Direct goed begonnen door een T500 te bestellen. Aangezien mijn hoofddoel is, likeurmaken.
Zelf heb ik 2 potstills gebouwd maar die moet ik binnenkort even nakijken/en evt reviseren. Deze heb ik ooit gebouwd om destilatielikeuren en ouzo te kunnen maken.

Ondertussen ben ik mijn werkplaats een beetje gebruiksklaar aan het maken en kruiden/specerijen aan het inkopen.

Ik heb het geluk dat de vorige eigenaar van mijn nieuwe woning, dezelfde hobby had. Dus mijn werkplaats heeft al explosieveilige armaturen en beluchting. Ik ben dus zo goed als klaar om weer met passie verder te gaan, daar waar ik ben geëindigd.

Ik hoop jullie allen nog veel te spreken middels dit forum.

Groetjes,

Bas

Berichten: 3
(@30proof)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ha Patrick, als je van drop drankjes houdt: los eens een zakje Tyrkisk peber (Finse drop/salmiak/peper snoepjes) in een fles wodka. 
Dat vinden wij hier bijzonder lekker.

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

30proof en Bas, hartelijk welkom!

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom 30proof

Berichten: 1677
(@wiliam)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Welkom Bas1975

Berichten: 96
 Reno
(@reno)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Goedemorgen allemaal,

Ik ben reno 52 jaar oud en lees al enige tijd over zelf stoken van alcohol om likeuren te maken.

Deze interesse komt door een Franse vriend die zelf eigen gemaakte likeuren maakt waaronder Genepi van de zwarte Genepi die hij zelf plukt. Maar omdat hij ook een fruitteler is maakt hij ook Poire Williams likeur van gestookte drank van de zelfde peer. Dus niet met Eau de Vie. Hierdoor ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt voor het zelf maken van likeuren. Helaas is de alcohol erg prijzig om te experimenteren dus ben ik hier lid geworden om mij te verdiepen alvorens zelf te gaan stoken. Ik moet zeggen het kriebelt al om te beginnen. Een mooi informatief forum en zeker de beginners info. het zal niet lang duren voordat ik de materialen aanschaf 🙂 

Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoi Reno, welkom!

Berichten: 21
(@jacco)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

hoi reno sucses en als je recepten hebt is wil je die ook graag delen ? 

 

Berichten: 96
 Reno
(@reno)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Zal ik zeker doen. Vraag het 1 en ander na bij mijn Franse vriend. 

Jandemann
Berichten: 166
(@jandemann)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen zoals het ook hoort 😉

Ik ben Jan, heb jaren in de horeca gewerkt en de laatste 10 jaar in de zorg. Verder geef ik instructie voor circuitracen op internationale circuits bij een professionele motor race school.

Deze week start ik met een nieuwe hobby waar ik helemaal in op kan gaan en ik denk dat deze hobby mij op het lijf geschreven is 🙂 Destilleren en stoken 🙂 hoe cool is dat !

Ik heb zojuist de T500 besteld met de refux en met de benodigde spullen om tot een eerste stook te komen. Ook een koelkast is binnen die ik ga ombouwen tot vergistingskast.

De bedoeling is om eerst pure alcohol te brouwen waar ik limoncello en andere likeuren van kan maken. Maar daarnaast wil ik zeker ook Gin en later Whiskey gaan maken. Dan wss met de alambiek die op de T500 past.

De meeste info kun je met goed zoeken al van het forum halen maar ik zal zeker nog met vragen komen en een beroep doen op de medeforumleden die meer kennis van zaken hebben en mij kunnen behoeden om fouten te maken, al fouten maken ook leerzaam is.

Ik hoop deze of komende week mijn spullen binnen te krijgen en eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot het zover is. Voordat ik mij een beetje had ingelezen dacht ik dat het stookproces best lastig was. Maar je kunt dus al snel goede resultaten behalen met niet teveel extreem dure spullen en het proces is ook geen hogere wiskunde. De verfijning van het stoken is deel twee van de hobby waar ik vanzelf wel terecht kom.

Kortom...Dit ben ik, een beginnende en enthousiaste stoker 🙂

Grtz Jan 

Berichten: 96
 Reno
(@reno)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Welkom Jan, net zo enthousiaste beginner als ik 🙂

Berichten: 1
(@ellen)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi, ik ben Ellen, 38 en woon in Borger. Sinds kort ben ik vanalles aan het uitproberen zoals wijn en likeur maken op basis van gekochte alcohol. Logische volgende stap voor mij was een ketel aan te kopen. Ik heb een veel te grote ketel gekocht en wil m nu aan de praat krijgen zonder enige kennis of ervaring. Niet handig maar wel erg leuk!
Ik zal hier en daar dus meelezen en vragen stellen in de hoop straks mijn eigen zuivere alcohol te stoken.
Groet Ellen

Berichten: 96
 Reno
(@reno)
Trusted Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Welkom Ellen, ik ben hier ook net en raad je aan voordat je vragen stelt eerst deze mooie uitleg eens te lezen. Ik heb er al veel van geleerd en snap heel wat meer.
https://www.stookforum.nl/thread/beginners-informatie-lees-dit-eerst/

Pagina 266 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?