Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Stel je even voor

Pagina 281 / 282

Berichten: 2
 Abe
(@abedelange)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Goedemorgen,
Ik ben Abe en ben van plan om met de destileer hobby te beginnen.
Eerst alcohol maken om een likeurtje te maken, of gewoon een zacht borreltje, ook is het mijn passie om zelf iets te maken, dus daar ga mij in verdiepen de eerste tijd.
heeft er iemand een bouwtekening beschikbaar van een installatie om gewoon lekker mee te beginnen???
Ik hoor graag van jullie,
Met vriendelijke groeten,
Abe

Stefan
Berichten: 220
(@stefanjo)
Estimable Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hallo.

Ik ben mij nog aan het oriënteren. Ik heb 2 boilers liggen waar ik wat van kan maken

Berichten: 1
 Henk
(@likeur25)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo ik ben henk en woon in de buurt van Rosmalen. Ik ben een gepensioneerde maar ben al lang aan het stoken, met een soort van potstill maar die beviel niet meer
en heb daarom een T 500 aangeschaft ( bij Jan). Ben met tussenpozen wijn maker geweest met wisselende successen.

Likeur25 is mijn Nickname

TL Lamp
Berichten: 1
(@tllamp)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo allen,

Sinds enkele weken heb ik de smaak van het destilleren te pakken. Dit deed ik steeds in een koperen alambiek. (zie foto's)

Op het forum hier leerde ik de T500 kennen en heb me verder trachten te informeren. Sinds deze week ben ik de de trotse bezitter van een de T500 Boiler - Reflux condensor - Alembic en basket! 🙂 (zie foto's)

Echter was er een kleinigheidje mis met de levering, wat ik direct meldde en binnen de 10 minuten kreeg ik reactie op mijn e-mail! Top sevice van stookwinkel.nl en Jan @stookforum!

Mijn doel is zelf zuivere alcohol te stoken, dit voor het creëren van allerlei likeuren en het maken van Limoncello (zie foto's).
Echter ook om te experimenteren (zoals het afstoken van Duvel om te zien wat het resultaat is) (zie foto's).

Kortom een nieuwe leuke hobby en een nieuwe wereld gaat voor mij open!

Groetjes uit België

TL Lamp

Berichten: 1
(@76tijngmail-com)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Goedemorgen,

Erg spannend vind ik het allemaal maar heel veel zin om een mooie Schnaps te gaan brouwen van mooi fruit.
Ik hoop dat ik hier dan ook maar veel mag leren.
Groetjes,
Tinus.

Berichten: 6759
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Welkom Tijn!

Late reactie van mijn kant, maar niet minder gemeend 😉 Heel veel succes met de nieuwe hobby!

Berichten: 1
(@peetjek)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

hallo allemaal,

na jarenlang zelf bier te hebben gebrouwen ook maar eens wat pogingen gedaan om het sterkere 'spul' te maken. Heb met het echte destilleren natuurlijk nog niet zo veel ervaringen maar alle stappen ervoor (zeg maar t/m de stookwijn) zijn bekend terrein. Na wat gepruts 🙂 met een zelfmaak setje van een oude boiler en van koperen leidingen gemaakte koeler toch maar een upgrade naar een T500 gedaan die ik van een maat heb kunnen overnemen. Zie dat dit forum een schat aan info bevat dus daar ga ik me maar eerst eens in verdiepen.

Groetjes
Paul

Berichten: 457
Admin
(@stephan)
Famed Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hoi, welkom 🙂 ! Foto's van zelfgemaakte ketels zijn altijd welkom 🙂 . Zelfs als ze daarna vervangen zijn door een T500 😉 .

Marcel
Berichten: 3
(@marcelb)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Bij Deze.
Ik ben Marcel 41 jaar en woonzaam in Veenendaal
Van origine uit ben ik bierbrouwer en het stoken begin me nu ook wat te intreseren.
Een collega van mij stook al wat langer en mede door hem wil ik het ook eens proberen.
Eerst van de afvalproducten van bier en eens kijken hoe dat bevalt.
Nu heb ik natuurlijk vragen en zodoende op het forum terecht gekomen

Berichten: 12
(@patrickt)
Active Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Een kennis van me heeft na wat zelf gebrouwen biertjes nu ook een kruidenbittertje gestookt.
Ik heb deze wens al jaren om met kruiden en andere smaakjes een persoonlijk favorietje te maken.
Ik ben op zoek naar een simpel keteltje...

Berichten: 2
(@jeronimus)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Goeiemorrege,

Ik en mijn oude man (vader) zijn sinds begin dit jaar begonnen met destilleren.
Vader was al sinds 2006 gecharmeerd van het stoken van stookwijn uit een suikerwash of oude vergeten flessen wijn.
Hij had al het 1 en ander in elkaar zitten lopen te soldereren in 2006 maar dat kwam nooit van de grond.
Ja wij komen uit de buurt van Rotterdam.
Ik had een relatie waardoor ik weinig aandacht had voor mijn ouders.
Deze relatie is nogal op een zure vorm beëindigd met als gevolg dat ik meer tijd met mijn ouders doorbreng en zie dat zij op redelijk snel tempo ouder worden.

Begin dit jaar was er een heropleving die nogal uit den klauw is gelopen.
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Mijn vader had al in 2006 2 ketels (closed in boiler) van 10 en 15 liter ergens op de kop getikt en een kolommetje gemaakt van ongeveer 50 cm.

Al in 2006 had mijn vader een boek van Ad Camou gekocht om zich een beetje in te lezen.

Inmiddels hebben we 3 ketels.
10, 15 en 50 liter.
Alle 3 closed in boilers.
Voor de 50 liter ketel hebben we een korte kolom voor het strippen.
En voor de andere 2 hebben we een kolom van 90 cm om te fijnstoken.

We hebben al 2 lichtingen Gin gemaakt, 1 lichting rhum en 1 lichting Whisky.

De rhum en whisky zijn nu aan het rijpen op diverse blokjes amerikaans eikenhout.

Tot dit moment lijkt het erop dat het vergistingsproces de wortel van het eindproduct is.

Kortom wij zijn nog redelijk naakt op het gebied van destilleren.

Ik kijk ernaar uit om van dit forum het 1 en ander te leren en het gehele proces vanaf het begin tot eindprodukt te kunnen perfectioneren om een degelijk destillaat te kunnen voorschotelen aab een desbetreffende liefhebber.

MVG

Jeronimus

Sjeel
Berichten: 12
(@sjeeldegroenedraek-nl)
Active Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

ahoi allemaal,

Leuk om weer een stap verder te gaan. Na al wat jaren brouwervaring nu hierin ook een afslag maken. Vandaag wat informatie gekregen via de winkel en hopelijk snel aan de slag. Van plan om diversen stooksels te gaan maken. Ben erg benieuwd!

Groetjes Sjeel

Berichten: 1
(@f-hogenbirk)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hallo allemaal, ik heet Frank en woon in het Gooi
Al een paar jaar heb ik anoniem op het forum meegelezen. De complimenten hoe iedereen op zo’n positieve manier met elkaar communiceert.
Graag wil ik hier aan meedoen en me voorstellen.
Al vanaf 2013 ben ik bezig met stoken.Begonnen met een air-still om ‘heel zuiver water’ te maken. Nou dat kan ook…
Ik heb toen van suiker en water stookwijn gemaakt, gedestilleerd en daarin vruchten gemacereerd. Daarna heb ik met een 10 L daaldrop-boiler een destilleerketel gemaakt.
Samen met mijn buurman heb ik een Grainfather met dôme en condensor, hij voor zijn bierbrouwen en ik voor o.a. whisky. Het etiket van de flessen (die ik weggeef) heten “Hatseflats” + de vermelding van de inhoud. Ik hoop veel van jullie te leren, en waar mogelijk ook ooit een bijdrage te leveren in het forum.

Berichten: 1
(@corremans)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik ben Cor en ben 56 jaar woon op Vlieland,ben nog niet met pensioen maar heb wel dezelfde hobby als de meeste stokers.

Berichten: 1
(@bacchius)
New Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Dag allen,

Ik ben Bart, 31 jaar uit de omgeving Leiden. Mijn dagelijkse leven bestaat uit allerlei aspecten van bier en sterke drank. Zo ben ik werkzaam in een brouwerij, en in een bier en whiskey speciaalzaak, maar volg ik ook (zodra dat weer mogelijk is dan) een opleiding tot biersommelier. Momenteel woon ik helaas te klein om eigen brouw- of stookketel of iets dergelijks aan te schaffen, dus houd ik het bij het meelezen. Daarnaast, als er stokers in de omgeving Leiden zijn waarbij ik een keertje mee kan kijken zou ik dat geweldig vinden, dus daar ben ik naar op zoek.

Pagina 281 / 282
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?