Meldingen
Alles wissen

Is dit wat voor t500 vermogensregelaar

Pagina 5 / 6

Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Heb je een foto Gercok?

Beantwoorden
Berichten: 137
(@davidoff)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Je mist alleen de aarde, wanneer je de stekker er in stopt. Ik heb een verloopt gemaakt, met de aarde wel verbonden. Spanning in je leven is fijn, het moet alleen niet te gevaarlijk worden. 

Oeps. Bedankt voor de tip. Wanneer ik een aardingsdraad toevoeg, leid ik die gewoon naar het chassis (ben een complete Noob op vlak van electriciteit .......)

Thanks.

Beantwoorden
Berichten: 92
(@johnsmith22)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Chinees spul niks mis mee over het algemeen, maar check of de behuizing stroom voert, ook als je de steker omdraait. Spanningszoeker kan dat pijnloos.

PS de halfgeleider die aan de 220 zit moet gekoelt worden, tussen 220 en je vingers moet 5 mm luchtisolatie ofzo zitten, als EU eis. De isolatie bij de chinezen is 0,5mm gok ik.

mijn homemade 4kW dimmer voldoet ook niet aan die EU eis ben ik bang maar voldoet al decennia zonder stroomstoten naar humans

Beantwoorden
Berichten: 3546
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Gebruik aub een vermogensregelaar, geen dimmer.

Beantwoorden
Berichten: 21
(@koolmees)
Eminent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

David hoe moet ik een verloop maken voor de aarde. Ik heb er een besteld en verwacht hem binnen een paar dagen.
Maar veiligheid voorop dus hoe moet dat precies.
Bij voorbaat dank.

Beantwoorden
Berichten: 1835
 RuMo
(@rumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hoe weet je zo zeker dat het apparaat geaard moet worden? Een dubbelgeïsoleerd apparaat mag je bijvoorbeeld niet aarden. Elektriciteit is niet iets waar je mee experimenteer, maar laat je aan de vakman over.  

Beantwoorden
Berichten: 1
(@gert3d)
New Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Geven deze SCR voltage regelaars misschie storing op het lichtnet of problemen met bv wifi?

 

Beantwoorden
Berichten: 1835
 RuMo
(@rumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik kan alleen voor mijn regelaar spreken, en op het eerste gezicht merk ik geen waarneembare invloed op het lichtnet of wifi. En zeker geen storing. Ik gebruik de regelaar niet iedere dag en ook niet de hele dag.

Beantwoorden
Berichten: 579
(@stierke)
Prominent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Instructions for use plug the product power cord into the 220V mains socket, prohibit the mains voltage from directly plugging into the panel socket, use the electrical plug into the socket of the product panel, turn on the power, the voltmeter lights up, and the knob (button +-) To the 0 position, then slowly rotate the (button +-) knob to adjust the desired voltage, which can be used for dimming, speed regulation, voltage regulation and temperature adjustment. This product is suitable for: Any adjustment between 0 or 20 to 220 volts, adapt to electrical appliances: electric furnace, water heater, tungsten filament lamp, small motor, electric iron, small oven and so on. Thereby achieving dimming, temperature regulation, speed regulation and other effects. The available electric power is less than 2000 watts. Because the power is already very large, general household appliances or small engineering appliances are sufficient. Note: The load must be switched on to test the voltage.

Beantwoorden
Berichten: 579
(@stierke)
Prominent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

De handleiding is in het Chinees dus even door Google tranlate gehaald.

Beantwoorden
Berichten: 579
(@stierke)
Prominent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Heb net dezelfde besteld. Ik zal hen in kastje monteren met extra ventilator van pc. Kwestie van zeker te zijn. Ik heb ook nog ene liggen van 4 kw maar in de handleiding staat hij minder dan 2 kw continu aankan en mijn element is 3 kw.

Beantwoorden
Berichten: 132
Topic starter
(@ronnor)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Vermogensregelaar werkt perfect, eerst 100% ,daarna terug naar 40%.

ik heb biologische appelsap vergist met natte bakkersgist en verstookt in t500. De kolom RvS eruit gehaald, koper laten zitten, paar RvS ringen onderin zodat koper er niet uit valt.

resultaat drank kan me nog niet bekoren, toch weinig smaak meegekomen is mijn idee. Toch nog te hard gestookt of ......? Begon bij 55% en gestopt bij 35%

Beantwoorden
Berichten: 55
(@reaper)
Trusted Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik heb bijna dezelfde. Gisteren uitgetest. werkt super. Enige verschil met mijn versie is dat ik een traploze draaiknop heb om het vermogen te regelen ipv knopjes. 

Beantwoorden
Berichten: 579
(@stierke)
Prominent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Voor stopcontacten is de norm een automatische zekering van 20 A. dat levert een maximaal vermogen van 4600 W (ampere x volt). 10000 W = 43.47 A. Dus er dik over.

 

Beantwoorden
Berichten: 1835
 RuMo
(@rumo)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

In Nederland werken we volgens de NEN1010. Hier in staat dat een groep voor verlichting en wandcontactdozen afgezekerd moet worden met 16 Amper. Dat is dus bij een ohmse belasting 230 X 16 = 3680 Watt. Mijn ketel heeft een vermogen van 2000W, als ik mijn koffiemachine van 1750W (die op de zelfde groep van 16A zit) niet gelijk aanzet gaat het goed. Verwarmen doe je meestal niet met een piek belasting maar continu. Mijn vermogensregelaar mag een piek belasting van 10000W voeren maar  een continu belasting van 4500W, is dus ook goed.

Beantwoorden
Pagina 5 / 6
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?