Meldingen
Alles wissen

Reiniging T-500


mauser
Berichten: 235
Topic starter
(@mauser)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo mede stokers. Heb een vraagje. Waarmee kun je het beste een T-500 met reflux schoonmaken. Zag in de stookwinkel een reinigingsset voor de grainfather volgens mij van still spirits. Zou ke deze ook kunnen gebruiken voor de T-500. Of zijn er ook andete goede oplossingen voor. Bv met welke middelen na één stook. Of met welke middelen na enkele stook beurten. Of bv na het stoken van fruitmash(pruimen ect). Groerjes mauzer.

Beantwoorden
7 reacties
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik gebruik voor de kolom zo'n radiator rager, ik gooi er wat ajax reiniger op en dan met heet water boenen.

https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/schoonmaken/schoonmaakattributen/radiatorborstel-lange-steel/5315562

De RVS zadels kook ik in een pannetje schoon en de koperen zadels leg ik in de citroenzuur.

Beantwoorden
Berichten: 6760
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Wat Gompie doet is prima na 10 of 20 x stoken. Ik spoel voor en na ieder gebruik de kolom door met gewoon kraanwater. Zonder de zadels uit de kolom te halen. 

Beantwoorden
mauser
Berichten: 235
Topic starter
(@mauser)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hartelijk dank voor de antwoorden heren. Spoel ook alles eerst goed door alvorens te stoken en nadien ook. Eerst met kokend water en daarna flink met koud kraanwater. Heb nog maar 4 keer gestookt dus kan nog even voordat de zadels eruit gaan. Of dat ik het na de pruimen stook schoon ga maken. Groet Maurice

Beantwoorden
Berichten: 31
(@allardy)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Heeft u al pruimen gestoonkt met t500 en reflux?

Beantwoorden
mauser
Berichten: 235
Topic starter
(@mauser)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Nee nog niet Allardy. Staan nog te gisten. Bubbeld af en toe nog. Zal nog wel even duren voordat ik het zou kunnen stoken. Moet nog klaren ect. Duurt nog wel een paar weekjes.

Beantwoorden
OrangeLoo
Berichten: 136
(@orangeloo)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Wat is de verhouding citroenzuur - water om de koperen zadels te reinigen?

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik gooi een 1/2 eetlepel zuur in een halve liter kokend heet water, en roer dan flink, dan zie je de zadel gelijk schoon worden, daarna wel heel erg goed afspoelen anders zijn ze zo weer groen/geoxideerd.

 

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?