Meldingen
Alles wissen

T500 Grainfather

Pagina 2 / 3

Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Apart, op welke manier stopt ie?

Met verwarmen (lampje bij het verwarmingselement gaat uit of knippert) of de temperatuursweergave die omhoog moet gaan (blijft dezelfde temperatuur weergeven terwijl die moet stijgen)?

Het is mogelijk dat er een storing in zit, blijft voor mij een beetje moeilijk te beoordelen vanaf hier.

Beantwoorden
Berichten: 21
 HeCo
Topic starter
(@heco)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Wij zien het omdat de temperatuur weer zakt. Wij houden het in de gaten. Bedankt voor de reactie fijne dag en blijf gezond.

Beantwoorden
Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hetzelfde en laat het weten als je nog vragen hebt.

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Als de reset steeds uitslaat dan is de bodem aangebrand. Dan overgieten, schoonmaken en teruggieten. Heb ik 1 keer gehad.

Beantwoorden
Berichten: 21
 HeCo
Topic starter
(@heco)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hebben het proces kunnen volbrengen dmv het steeds te resetten, gaan kijken of dit het geval is. Lijkt heel aannemelijk gaan het zien. Maar dat is dan wel heel snel gebeurt ?

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Denk wel dat dat het is. Het is een boil dry reset. Als er een aangekoekte laag op de bodem zit is dat net als droogkoken.

Het komt bij sommige granen meer voor dan hij andere. Bij rogge heb ik er meer last van dan bij andere granen. Ook roeren tijdens het maischen is niet bevorderlijk hiervoor.

Beantwoorden
Berichten: 21
 HeCo
Topic starter
(@heco)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Inderdaad het klopt dat er een aangekoekte laag onderin zit?, maar hoe is dit te voorkomen?De vorige keer was dit ook zo maar toen sloeg hij niet af.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Niet te fijn schroten kan helpen. Heb je suiker toegevoegd?

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Het hangt vooral samen met de gekozen graansoorten mischien heb je erg fijn geschroot? Welke granen/mout gebruik je?

Simds ik niet meer roer in de ketel tijdens het maischen brand er nooit meer iets aan. Ik deed dat een tijdje wel omdat ik las dat dat een hogere effiencientie zou leveren. Maar ik merk daar geen verschil in alleen dat het niet meer aanbrandt nu ik daar mee gestopt ben.

Ook zijn er mensen die een silliconenmatje op de bodem hebben liggen maar daar ga ik zelf niet aan beginnen.

 

 

Beantwoorden
Berichten: 6759
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Oh ja, het aankoeksel is zeer eenvoudig te verwijderen door een beetje azijn op de bodem te gieten. Een uur later veeg je het met je vinger al los van de bodem.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Rogge-, tarwe-, speltmout en gemoute haver hebben ook geen kafjes en dan is het aan te raden rijsthulzen tijdens de maisch toe te voegen.

Ik roer ook nooit tijdens het maischen in mijn Grainfather.

Beantwoorden
Berichten: 21
 HeCo
Topic starter
(@heco)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Roeren doe ik nooit, maar ga inderdaad nu proberen om het wat groffer te schorten en goede tip van het azijn ga ik proberen deed het met soda, maar gaat niet echt geweldig. Met water doet de ketel het gelukkig goed alleen zie ik nog steeds niet de Bluetooth verschijnen? Iedereen bedankt voor de goede tips.

Beantwoorden
Berichten: 21
 HeCo
Topic starter
(@heco)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Inmiddels werkt ook de Bluetooth ?

Beantwoorden
Vlisbier
Berichten: 135
(@vlisbier)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Hoe heb je dit opgelost?

 

Beantwoorden
Berichten: 21
 HeCo
Topic starter
(@heco)
Eminent Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

De app opnieuw geïnstalleerd en toen kon ik hem opnieuw paren en dat is gelukt.

Beantwoorden
Pagina 2 / 3
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?