Meldingen
Alles wissen

t500 koelwatertemperatuur onregelbaar


Berichten: 10
Topic starter
(@raynay)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik  had de t500 ingebruik genomen met zakjes turbogist er bij van still spiriits.. Die was me zo slecht bevallen dat ik heb ding voor korte tijd op zolder heb verbannen. Toen had ik ook al het probleem dat het koelwatertemperatuur onmogelijk precies in is te stellen.

 

Als ik er ook maar een mm aan draai veranderd de temperatuur minimaal met 10 graden.

Is mijn ventiel gewoon niet goed doe ik iets fout?

Ik heb nu andere gist gebruikt en wat fijn is dat de smaak na 1 stook al beter is dan na 5 keer stoken met die turbo classis 8 prut (kan geheel aan mijn werwijze hebben gelegen) maar ik zie mensen praten op stel hem af op. .. 50 of op 55 man ik mag al blij zijn dat ik tussen de 50 en 65 zit met ale mijn draaipogingen. Ik wacht ook steeds echt een tijd om te kijken hoe het zich settelt maar ik ben hierover zeer niet te vreden. wat doe ik toch fouit.

Beantwoorden
3 reacties
1 Beantwoorden
(@gerard01)
Deelgenomen: 10 maanden geleden

Trusted Member
Berichten: 40

@raynay wat bedoel je met de gist, gebruik je de gist tijdens het stoken? Wat ik doe is voordat ik begin instellen op 400 ml per min. De regelaar helemaal dicht en zodra de temp rond 45C is de regelaar open zetten. Ik kreeg een temp drop wat logisch is. Maar dat is na ca 5 min over. De eerste 250 ml gooi ik weg, voor de zekerheid. En daarna is met mm werk. Opbrengst is nu 93% en 2.5 l vind ik voor nu prima is suiker wash.

Beantwoorden
McCorner
Berichten: 477
(@mccorner)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Sluit voordat je gaat stoken alles aan en pak er een maatbeker bij. Probeer de uitstroom zo in te stellen  dat je per 30 seconden ongeveer 200ml krijgt. Mij helpt het om een knijper op het kraantje te zetten zodat je daarmee de doorstroom kan instellen. Zet ook de kraan waarop je aansluit niet te ver open.

Beantwoorden
Revalanche
Berichten: 12
(@revalanche)
Active Member
Deelgenomen: 6 maanden geleden

Is de STILL SPIRITS – WATER FLOW CONTROLLER VOOR DE T500 dan te voor de hand liggend?

p.s als je hem kwijt wilt, ben ik mogelijk geïnteresseerd. E.e.a. Afhankelijk van afstand tov Nijmegen 👍😎

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?