Meldingen
Alles wissen

Vraag over (T500) Botancical basket


Berichten: 72
Topic starter
(@josbos)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hallo,

ik zag dat stookwinkel, een botancial basket verkoopt. (zie image)
"Vul de basket met de kruiden, specerijen en andere smaakmakers, schroef deze onder de Copperdome of uw T500 condensor. De hete alcoholdamp gaat door de Gin basket en dus door uw kruidenmengsel en neemt zo de smaken mee naar uw eindproduct." Toen ik dat zag bedacht ik mij dan ik wellicht etherische olien kan extraheren uit planten en kruiden. waar onder ook psychoactieve alkaloïden. (geen cannabis)

Nu vroeg ik mij af of dat, dat het geval is? Zijn het alleen de smaken van de kruiden die vrij komen of ook het full spectrum profiel? Wellicht een overbodige vraag maar ik dacht, ik vraag het toch maar voordat ik het voor niks koop.

1684244864-Screenshot-from-2023-05-16-15-29-47.png
Beantwoorden
3 reacties
1 Beantwoorden
Robbert
(@robbert)
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Illustrious Member
Berichten: 9954

@josbos je kunt in het mandje diverse kruiden, wortel , blad, bloemen e.d. gebruiken en de smaak redelijk meekrijgen op de alcohol.

Vluchtigheid van etherische stoffen is van diverse producten verschillend.

van Damp temperatuur  zou je daar voor in het bovendeel meer moeten kunnen sturen.

Het apparaat is meer geschikt voor makem van hoog percentage alcohol.

Echt optimaal aroma's overhalen niet daarvoor zal je een ander type ketel voor moeten hebben .  Of andere vorm van infusie moeten toepassen.

Beantwoorden
Berichten: 72
Topic starter
(@josbos)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Okay bedankt, ik kwam ook de glazen separatie systeem tegen, wellicht is dat wat ik nodig heb.

 

1684255530-Screenshot_20230516_184503.jpg
Beantwoorden
Lemmy
Berichten: 92
(@lemmy)
Estimable Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Als je oliën uit planten wil halen kun je beter een Alquitara bij Jan bestellen. Deze ketels zijn er ook op ontworpen om deze taak te vervullen. 

Heb met mijn alquitara succesvol lavendel- en rozemarijnolie gewonnen. Dat scheidingsglasje op statief ga je dan ook nodig hebben. 

 

Bij komenden voordelen zijn dat je met deze ketel in principe iedere drank kunt stoken. 

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?