Meldingen
Alles wissen

andere (betere???) manier van de T500 gebruiken


Berichten: 14
Topic starter
(@mcjas)
Active Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hoi allen,

 

In mijn zoektocht naar informatie struikelde ik over een Australisch forum waar ik een interessante post vond m.b.t. het gebruik van de T500, en ben nieuwsgierig wat jullie hier van/over vinden.

zie http://www.aussiedistiller.com.au/viewtopic.php?f=57&t=10483

Ik ga iig de tip opvolgen om de plastic slangen te vervangen met koper, kan geen kwaad lijkt mij

 

Beantwoorden
5 reacties
1 Beantwoorden
Theresa
(@theresa)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Reputable Member
Berichten: 307

@mcjas Ik heb ook een T500 had . Die is ook geüpgraded met andere buisjes , slangen , een ingebouwde regel dingetje voor warmte , lytse stekkertjes en draadjes in vervangen , thermometer aansluiting bovenop en ook de alambiek was aangepast met een soort ring erin voor meer smaak uit de pruimen en whisky te krijgen. 
Het was echt stuk beter en stookte rustiger .
maar ik heb nu een koperen vengeance ketel en dat geeft toch nog folle bettere smaakjes . 
mijn gewoon alkohol stook ik met een ombouwde melkbus met kolom erop . 
De T500 is nou weg naar een neefke.

 

Beantwoorden
Berichten: 14
Topic starter
(@mcjas)
Active Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Niemand hier een mening over?? @stookforum misschien?? 😊 

Beantwoorden
1 Beantwoorden
Admin
(@stookforum)
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Illustrious Member
Berichten: 6759

@mcjas  ik had me voorgenomen het door te gaan lezen maar ben er nog niet aan toegekomen. Sorry 😉

Beantwoorden
Berichten: 14
Topic starter
(@mcjas)
Active Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

geen probleem, ik ben gewoon nieuwsgierig of dit een betere manier is 🙂

neem je tijd, ik lees je reactie vanzelf wel

Beantwoorden
McCorner
Berichten: 476
(@mccorner)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik heb het artikel gelezen:

1a: Tegenwoordig is de plastic slang vervangen door siliconen slang, dus geen gezondheids-issues meer m.b.t. hoog alcohol percentage en plastic.

1b: Ik heb zelf geen ervaring met filteren over carbon. Met een goede mash die de gist niet maximaal laat werken en langzaam stoken (en evt. een tweede keer stoken) heb ik nooit de noodzaak gehad om over koolstof te filteren.

2: Tegenwoordig wordt de kolom geleverd met rvs en koperen packing, dus niet meer van toepassing.

3: Heeft op zich niets te maken met de bouw van de T500, maar is "just good practice" en idd aan te bevelen 😉

@mcjas Ik hoop dat je wat hebt aan dit antwoord...

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?