Meldingen
Alles wissen

Pulp meestoken in T500?

Australia
Registered
Topic starter
(@australia)
Nieuw Lid
Deelgenomen: 12 maanden geleden

Hallo,

Ik ben vrij nieuw in deze hobby en worstel nogal met pulp. Zowel voor een whiskybeslag als een wodkabeslag had ik de pulp mee laten vergisten. Daarna was het een hele klus om dit te zeven (tips welkom!). Ik heb me erdoor geworsteld door de combinatie van een grof vergiet te gebruiken als eerste filter en een brewbag als 'fijne zeef'. Maar na 12 uur hangen in de brewbag was nog niet alles doorgelopen.

Ik overweeg nu om de pulp mee te verstoken zodat ik niet moet zeven. Ik vermoed dat dit kan aanbranden in de T500, en daarom vroeg ik me af of ik zou verstoken in een kookzak, en iets fabriceren in RVS als afstandhouder tussen bodem (zie foto). Uiteraard zou ik kooksteentjes en antischuim gebruiken. Denken jullie dat dit haalbaar is? Betere ideeën?

Beantwoorden
10 reacties
AxelF
Registered
(@axelf)
Actief Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Beantwoorden
McCorner
Registered
(@mccorner)
Zeer Actief Lid
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Om beter te filteren met een brewbag zou je rijsthulzen kunnen toevoegen: Zie hier...

Beantwoorden
1 Beantwoorden
munckerik
Moderator
(@munckerik)
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Illuster Lid

@mccorner Dat klopt maar dat is om direct na het maischen te gebruiken. Ik denk dat Australia pas na het vergisten gaat filteren. Persoonlijk zou ik het ook direct na het maischen filteren en spoelen en dan pas gist toevoegen.

Beantwoorden
Australia
Registered
Topic starter
(@australia)
Nieuw Lid
Deelgenomen: 12 maanden geleden

Heeft iemand al geprobeerd om pulp mee te verstoken in T500? Geluk of niet? PS: Ik heb ook een vermogensregelaar.

Beantwoorden
1 Beantwoorden
Robbert
Registered
(@robbert)

Illuster Lid

@australia er zijn mensen die pulp stoken met t500 maar met aanpassingen .