Meldingen
Alles wissen

T500 originele waterregelaar upgrade


Brutus
Berichten: 94
Topic starter
(@geelke)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Wie heeft er nog niet op gevloekt?
De gevoeligheid van de originele waterregelaar van de t500...
Een simpele maar wel effectieve upgrade waardoor je makkelijker de toevoer van het water regelt.
Ik zeg makkelijker niet simpel...

Beantwoorden
13 reacties
Brutus
Berichten: 94
Topic starter
(@geelke)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Beantwoorden
Berichten: 292
(@erikjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Een goede simpele oplossing. Leuk bedacht

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Geen last van,ik heb niet zo’n moderne aperatuur.regenton van 200 ltr.doet zijn werk goed,ik moet mijn ketel ook op hout kunnen stoken,zou een ramp zijn als ik aperatuur zou hebben die veel geld heeft gekost en ik niet kan stoken als de stroom uitvalt.jaja ik ben een beetje een prepper.

Beantwoorden
Berichten: 107
(@jeroendv)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik heb na 1 keer te stoken mij meteen de water flow regulator gekocht, zeer makkelijk: 1x afstellen en ik moet er niet meer naar omkijken...

Gisteren gestookt en na de voorloop ben ik in de tuin beginnen werken en om de 15 a 20min eens gaan kijken, temperatuur blijft mooi constant.

https://www.stookwinkel.nl/product/still-spirits-water-flow-regulator/

Beantwoorden
Brutus
Berichten: 94
Topic starter
(@geelke)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Die regulator dient dat niet wanneer je water toevoer niet constant is?Β 

Is die regeling op het toestel wel goed instelbaar? of ook super gevoelig? Want wanneer ik bij mij de temperatuur eens heb ingesteld, blijft hij ook constant.

Beantwoorden
Berichten: 107
(@jeroendv)
Estimable Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Ik gebruik grondwater uit een geboorde put en de druk van de pomp daalt tot een bepaald punt voor het weer opstart. Door die regulator is het altijd hetzelfde.

Ik heb het ook met leidingwater getest en werkt bij mij veel constanter met de regulator. Hij is ook makkelijker af te stellen.

Beantwoorden
Berichten: 818
(@pikketanus)
Prominent Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Wasknijper is slechts 100Γ— goedkoper, maar bied niet de mogelijkheid om de waterdruk te regelen. Toch vind ik de wasknijper heel mooi gevonden, en met goede waterdruk een prima oplossing.

Beantwoorden
Berichten: 140
(@flyger)
Estimable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

De wasknijpermethode ook hier toegepast. Het is een blijvertje. Echt een goede oplossing om dit reduceerkraantje te kunnen doceren.

Β 

Beantwoorden
Berichten: 65
(@elflitso)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Gewoon een aggregaattje achter de hand hebben eej Chris :-)))

Beantwoorden
Berichten: 65
(@elflitso)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Toch kan het nog simpeler Brutus. Ik heb in het begin ook vaak aan het klooien geweest met dat kraantje. Als je een redelijke vaste waterdruk hebt meet je voor de stook dat de flow per minuut. Algemeen advies is 500ml per minuut. Mijn persoonlijke ervaring is 550ml. Na 3 kwartier opwarmen het water erop. Uiteraard zakt je temp. maar geduld is de sleutel. De temp zal na 5min snel oplopen en een paar minuten later zal de temp rond de 64C staan en zal het eerste resultaat er uit stromen. Even de temp een paar minuten monitoren dat deze toch niet boven de 65 gaat en daarna kun je gaan rusten na de 'harde arbeid'. Na 2,5 uur is je keteltje klaar en heb je rond de 4,3L. Wat wel belangrijk is, is dat je stookwijn van goede kwaliteit is. Anders gaat de temperatuur zoal snel fluctueren en haal je ook die volumes niet. Dat zou jammer zijn van 'al' het werk!

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

elflitso,met argregaat kom je er niet,de pomp voor benz.werkt dan ook niet als er geen stroom is.dan krijg ik ook geen gas.dus dan is hout de oplossing.woon dicht bij het bos.

Beantwoorden
Berichten: 60
(@jostheboss)
Trusted Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Ik heb onlangs de regulator gekocht omdat ik het moe was om elke 10 minuten naar de kelder te gaan om te controleren en evt. bij te stellen. Gisteren eerste keer gebruikt. Na ingebruikname mooi op 50,7 graden afgesteld en 10 minuten ernaast blijven zitten. Bleef mooi constant (50,6 tot 50,8). Toen 1,5 uur weg geweest. Bij terugkomst stond 'ie op 48 graden, grrrr. Dat terwijl er absoluut nergens water is gepakt (er was niemand thuis en en stonden geen apparaten aan). Hoe kan dit? Zou mijn waterdruk te instabiel zijn?

Heb hem daarna op 51,7 gezet en toe is hij wel stabiel gebleven. Omdat ik toch thuis was regelmatig gaan kijken. ook toilet doorgespoeld en dat werkte prima, geen schommeling.

Β 

Denk dat ik de babyfoon beneden ga ophangen, dan kan ik makkelijker controleren πŸ™‚

Beantwoorden
1 Beantwoorden
McCorner
(@mccorner)
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Honorable Member
Berichten: 477

@jostheboss Temperatuur van het aangevoerde water heeft ook invloed, dus als een deel van je waterleiding in een warmer deel van het huis ligt, kan dat in het begin invloed hebben. Vandaag in de badkamer (op het noorden) zitten stoken en in eerste instantie goed stabiele temperatuur. Tot er koffie werd gebracht en de badkamerdeur open ging. Kolom van de T500 is behoorlijk gevoelig voor tocht. Naar mate de stook vorderde, moest ik ook zorgen dat ik de watertoevoer wat zuiniger zette, maar met een knijper op het kraantje is dat goed te doen...

Beantwoorden
Deel:

Β©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?