Meldingen
Alles wissen

Topic 2000 ChrisV Moonshine

Pagina 1 / 29

Berichten: 3546
Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Niet geheel zonder trots lanceer ik hierbij Topic 2000. En die is hierbij opgedragen aan ChrisV.
We whatsappen vaak en Chris stuurt mij dan foto's door die ik eigenlijk gewoon niet voor mijzelf mag houden, dus hieronder open ik de schatkist van ChrisV tips en trucs, stookverslagjes en uiteraard zijn eigen ongezouten commentaar. Veel plezier hier! --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zeef in de ketel ivm aanbranden Alles goed vergist Nu de ketel in,je ziet dat die niet echt blinkt? Dat is bezinksel goed voor de container Nog een emmer kokend water toe gevoegd om dat ik de maïs niet genoeg onder vond staan Tip van Robbert,1 lepel olie tegen schuim Maismeel met wat bloem gekookt om de ketel dicht te maken Begint te stomen,even open laten ivm methyl alc.dan verdampt deze Ketel dicht Loopt nu met mooi straaltje De voorloop 70%en mooi helder en ruikt goed Even filteren met keukenrol De eerste 5ltr klaar van70% heb vast 5ltr water buiten gezet zodat het de zelfde temperatuur krijgt Na 5ltr nu 55% 200ltr om te koelenKijk met dat spiegeltje zie ik contstant mijn vlam zo hoef ik niet te bukkenNu 2,5 uur verder: 10ltr klaar gemiddeld 60% ketel loopt nog komt nu 35% uit ik laat hem door gaan tot 20% Morgen weer een ketel dan gooi ik die van 25 30% daar bij20% jammer om weg te gooien dat gaat morgen weer in de ketel |Dat is wat ik nu nodig heb,grote emmer om te verdunnen gerookt eiken snippers darkrost van Jan en een zakje vannile suiker op 5 ltr en water dat ik op de zelfde temp.heb laten komen,in de 5ltr flessen zitten nog snippers in die ik bij de druiven heb gebruikt deze geven bijna geen kleur meer af maar wel nog wat smaak vd druiven Ik heb het nu gemengd met water,maar heb 1.5ltr bewaard van 65% voor het geval dat ik er te veel water bij gooi Snippers gerookt eiken en de vanillesuiker,ik weeg niets ,het komt straks als het klaar is weer in de emmer dan word het door keuken papier gefilterd en gaat het de flessen in.maar eerst de zon in 17ltr van 70%Zijn 21 flessen van 0.7ltr En dat moet het worden. Was een geslaagde dag,morgen weer! P.s. Ik heb bij die 17 ltr een vijfde fles rode merkt wijn gegooid vaak word whisky in portvaten gerijpt dus ik doe mijn best hij is al mooi donker ik laat hem nog een paar dagen zo staan kan hij goed huwen met alles,maar is lekker zacht,gooi er morgen nog wel wat van 70% bij ik denk dat 42 45% nog beter is.  

Twee dagen buiten zijn goed heet geworden regelmatig de dop losgedraaid vanavond naar binnen laten rusten.

Wat vinden jullie ervan?
ChrisV gehele topic is © 2019 -2020

Beantwoorden
451 reacties
Berichten: 6759
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Gaaf zeg! Zo krijgen mensen een beeld bij onze legendary ChrisV, de man met de hoed ?

Mooi gedaan Nim, en Chris bedankt voor het maken van Topic 2000!

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Het was mij een eer om met Nimrax dit te verwezenlijken,zo krijgen mensen een beetje een idee van wat ik uitspook,Nim. Dit heb je perfect gemaakt,heel erg goed.????????

Beantwoorden
evds3
Berichten: 1415
(@evds)
Noble Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

proficiat chrisv en nimrax

en ik ben blij jullie op de bbq ontmoet te hebben toffe mensen bedankt alle

gr erik

Beantwoorden
Berichten: 3546
Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Heel graag gedaan mannen!
Updates van Chris plaats ik hieronder weer door dus "stay tuned!".
Cheers 😉

Beantwoorden
Robbert
Berichten: 9951
(@robbert)
Illustrious Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Leuk Heren !
Zo krijgt het fenomeen Chris ook een gezicht !
??

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Heel leuk om te zien. Zo gaat het. Zo simpel kan het zijn alleen alcohol en plastic in de zon? Dat doe ik dus niet. Ik gebruik altijd weckflessen.

Bovendien zou ik doorgaan tot alle alcohol eruit was. Maar dat is op elektriciteit met een grainfather ( die aangeeft wanneer alle alcohol eruit is ) makkelijk dan met een gasfles.  

Ik gooi dus niks weg. En wellicht had ik nog een 2e keer overgehaald hahaha. Maar wel mooi om te zien dat het zo simpel is. Maar dat wisten de meesten al. Mooie reportage Nimrax. Helemaal to the Point. 

Beantwoorden
Berichten: 3546
Topic starter
(@nimrax)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Dank voor alle complimenten, echter alle eer is voor ChrisV. 😉

Beantwoorden
Murmillo
Berichten: 2690
Admin
(@murmillo)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Leuk gedaan! Leuke presentatie.

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik stook ongeveer 15 jr en nog altijd met heel veel plezier,mijn school was in Roemenie,maar Adriana heeft mij altijd,daar in gemotiveerd,ze komt soms met 200 kg.druiven naar huis,heb wel eens een vat in de winter binnen gezet,en dat liep over,dure pers naar de klote,maar ze was niet kwaad,ondertussen,zit ik in mijn vacantie ook vaak achter de ketel,daar stook ik op hout,en ze vinden mijn drank erg lekker,ik stook ondertussen beter dan veel stokers daar,heeft ook een deel mee te maken wat ik van veel mensen op het forum geleerd heb,mijn dank daar voor,zeker van Robbert heb ik veel dingen geleerd,ik heb geen schuim meer in mijn ketel en mijn gekregen mislukte raky is nu lekker.het is een leerzaam forum,iedereen geef raad en daad en dat met veel plezier,net een grote fam,en dat zie je ook bij de jaarlijkse bbq.allemaal leuke mensen,we zijn ook niet vies van onserieuze dingen maar daardoor is het ook zo’n leuk forum. ga zo door.

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Inderdaad heel leuk gemaakt. Ik heb net kirsch gemaakt van de perskoek. Er zat nauwelijks alcohol in. Ik denk ongeveer 0,4 liter gemiddeld 85% gemaakt met de reflux op 80 graden de koeling en de alcohol begon pas op 99 graden te lopen. De kers zit er enorm goed in maar niet te zuipen. Die gaat mee naar de volgende ronde. En dan komt het echt schoon uit de ketel. 

 

Daarom zeg ik ook dat ik niks weggooi Maar met suikerwater was het wel anders geweest. Dan denk ik ook “  donder op voor die laatste halve liter”. Maar kersen is toch wel wat anders. 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Ik gebruik extra plastic flessen als die in de zon staan komt er druk op door de warmte,dus ze knappen niet.en als iemand ze omstoot ben ik geen 5 ltr kwijt.de drank blijft er maar kort in,op kleur en smaak,mengen en in fessen die heb ik ongeveer 300 ik gebruik ook die flessen bij het stoken,dan loop ik geen kans dat als ze vallen met 70%alcohol bij mijn gasvlam de zaak in de hens vliegd
Ik heb ze naar binnen gehaald ruikt heel goed moet nog afkoelen.de reden dat ik plastic flessen hier voor gebruik, is dat de drank door de warmte uitzet,zeker om dat de flessen dicht zijn,dus de kans dat ze dan kapot gaan is klein,ik draai wel regelmatig de doppen los en dan merk ik ook hoeveel spanning er op staat,zou jammer zijn dat er 17 ltr.door de tuin loopt.

 

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Trouwens de flessen van plastic die ik gebruik zijn voor voedsel,dus voedsel veilig.die zijn van slaolie etc

Beantwoorden
Berichten: 0
(@Anoniem)
Deelgenomen: 1 seconde geleden

Lummel ik kan ook doorstoken tot 10% op gas maar waarom nog een uur achter de ketel voor een halve liter,na 20% stop ik vind ik het gas en de moeite niet waard,krijg zo ook wel de flessen vol???

Beantwoorden
Alchemist
Berichten: 3166
(@alchemist)
Famed Member
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Geweldige rapportage, dit zouden ze moeten laten zien aan degene die nog twijfelt over deze hobby. 

Beantwoorden
Pagina 1 / 29
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?