Wegens pensionering en kleiner wonen doe ik afstand van mijn T500 + koperen reflux kolom + water flow regulator + EZ carbon filter systeem. Ook overweeg ik gedeeltes van mijn laboratorium te weg te doen. Mijn gemaakte alcohol word gebruikt voor het maken van tincturen voor geneeskrachtige kruiden. Ik stop met deze activiteiten. Verder heb ik ook een grote 2 tons kruiden, fruit en honingpers. Liefhebbers?
Jacob
Dag Jacob. Ik maak ook tincturen van kruiden en heb net een nieuwe T500 gekocht.
Ben misschien wel geïnteresseerd. Wat voor kruiden heb je beschikbaar?
groet Apollo
@apollo dank voor je reactie. Leuk dat je ook geïnteresseerd bent in geneeskruiden. Ik maak met name adaptogens via alcohol tincturen (maceratie en perculatie). Tincturen van Eleuthrococcus senticosus (Siberische ginseng), Ginkgo biloba, zoethout, bacopa monnieri etc. Te veel om allemaal op te noemen. In princiepe kan ik bijna alles maken. Heb een labo en persen. Bijna alles kan weg op een paar kleine dingen na dat ik zelf nog mijn eigen medicijnen maken kan.
Jacob
Oeps Jacob, dat is wel veel wat je hebt en daar zal wel een flinke prijs aanhangen, schat ik?
Ok en.... wat wil je van het labo en persen kwijt? Wat zijn het voor persen? Sorry dat ik zoveel vraag hoor......
Gisteren avond gebeurde een wonder...een oude kennis kwam langs en kocht mijn gehele laboratorium op een paar kleine onderdelen na welke ik zelf wil behouden om nog medicijnen voor me zelf te kunnen blijven maken. Dat kwam erg goed uit want we hebben niet meer zoveel tijd om te verhuizen en alles te verkopen. Nu is dat geregeld.
In ieder geval heel hartelijk dank voor jullie belangstelling en medewerking!
Mvg,
Jacob
Mag ik jullie allemaal hartelijk danken voor jullie medewerking op dit geweldige forum!
En mogelijk tot ziens.
Met vriendelijke groeten,
Jacob