Meldingen
Alles wissen

T500 turbo spirit


Berichten: 27
Topic starter
(@lekker)
Eminent Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem, dit is nu voor de 2e gebeurd, bij het 2e distillatie met kruiden gaat de ketel koken temperatuur kunnen we niet goed krijgen, en gooit vervolgens de ketel inhoud uit de slang waar de alcohol uit moet komen, ook maakt hij een zuigend geluid we staan voor een raadsel zie foto hoe het eruit komt.

1705912928-IMG-20240122-WA0002.jpg
Beantwoorden
9 reacties
4 Reacties
Alchemist
(@alchemist)
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Famed Member
Berichten: 3166

@lekker Ik denk toch dat wat meer informatie handig is, het lijkt erop dat jullie teveel vermogen gebruiken bij het destilleren waardoor de ketel gaat spuwen.

 

  • Welke stookwijn hebben jullie gemaakt?
  • Die rechter pot is van z'n eigen bruin of is de vloeistof bruin die eruit komt?
  • Gebruiken jullie iets van een vermogensregelaar?
Beantwoorden
(@lekker)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 27

@alchemist dit de mesch die in de ketel zit, er zit 10 liter alcohol in met daarin een net gevuld met kruiden van 92% wordt uiteraard aangelengd tot 40% hij heeft dit pas 1x eerder gedaan. De andere ketel is een nieuwe versie met 2 schakelaars en zwaarder en geen problemen

Beantwoorden
Alchemist
(@alchemist)
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Famed Member
Berichten: 3166

@lekker Heb je in die ketel waar het nu misgaat al eerder 40% gedestilleerd of zijn de twee kruidenpogingen de enige keren waarbij je dit gedaan hebt? 

 

Ik zie de kop van de ketel ook even niet, ik ga ervan uit dat het een koperen alambiek kop is he? 

Beantwoorden
(@lekker)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 27

@alchemist klopt is een koperen, heb hier eerdere 2e distillatie's, maak altijd in deze ketel Gin

Beantwoorden
McCorner
Berichten: 477
(@mccorner)
Honorable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Stook je op vol vermogen en tot hoever is de ketel gevuld? Gebruik je kooksteentjes onderin de ketel of een anti-foam of wat zonnebloemolie om schuimen te voorkomen?

Beantwoorden
4 Reacties
(@lekker)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 27

@mccorner vol vermogen 2000 w, gevuld tot max, en met steentjes, bij de andere ketel ongeveer zelfde kruiden 3000 w en geen probleem

 

Beantwoorden
Alchemist
(@alchemist)
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Famed Member
Berichten: 3166

@lekker hoe zit het met de vulgraad van die andere ketel?

Beantwoorden
(@lekker)
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Eminent Member
Berichten: 27

@alchemist we hebben het nu voor elkaar, hebben de kruiden nu er los ingegooid, ipv en net(zak) nu blijft hij stabiel gooit er geen rotzooi uit ... Kan het zijn dat die zak tegen de kolom komt en zijn druk niet meer kwijt kan ?

Beantwoorden
Alchemist
(@alchemist)
Deelgenomen: 5 jaar geleden

Famed Member
Berichten: 3166

@lekker afhankelijk van hoe fijnmazig de zak is kan dat ja

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?