Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Gerard01

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Gerard01

@gerard01

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Alchemist's verzameling van likeurrecepten" – 3 weken, 6 dagen geleden

    Goed bezig Alchemist, begonnen aan de kweepeer (uit de vriezer) en binnenkort ga ik de gember doen. Ik heb zelf de script van Horix overgezet naar Word. De hoeveelheid in kannen die ga ik niet doen😅. Ben benieuwd welke je…   Lees verder»

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 3 maanden, 2 weken geleden

    @murmillo ik heb ca 16 ml/l toegevoegd, is een mooi mondgevoel geworden. Ga de rest 8 liter ook doen, denk wel dat ik deze eerst ga filteren voordat ik toevoeg.

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 3 maanden, 2 weken geleden

    Kastanje likeur 35%, na positieve review door Murmillo aangepast met glycerine is dit een lekkere borrel geworden.
     IMG_6317.jpeg

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Vakantiesluiting Stookwinkel. Bestel op tijd 😉" – 3 maanden, 2 weken geleden

    Alvast een fijne vakantie Jan!!

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Wat is dit voor kolom" – 3 maanden, 3 weken geleden

    Je hebt gelijk 2 en 4 de koeling. Zoek op het internet naar Vigreux kolom (links) en fractiekolom (rechts) voor een betere uitleg. 

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Wat is dit voor kolom" – 3 maanden, 3 weken geleden

    @keteltje jeetje dat is lang geleden dat ik een intensieve koeler (condenser), zie 1 en 2 is de koeling (interne koelspiraal) functie is meestal om dampen van gasvormig naar vloeibaar, zoals met stoken doet. Deze is meer voor laagkokende media,…   Lees verder»

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Te weinig gist?" – 3 maanden, 3 weken geleden

    @gvanengeland ik voeg aan 25 liter peren/appelsap 1 zakje cidergist 9 gram toe en laat deze ca 5-6 weken staan. Geen blup, dan de vuur test, gaat die uit dan gewoon geduld hebben. Extra gist toevoegen kan de smaak beïnvloeden…   Lees verder»

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Voor dit forum een liedje gemaakt" – 4 maanden geleden

    Mooie tekst en heel relax om er naar te luisteren

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Nieuwe stoker? Brouwer op zoek naar info om te starten met stoken" – 4 maanden geleden

    @koopstook welkom hier en veel plezier hier.

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Echtpaar uit Hilversum overlijdt na slok uit cadeau gekregen ‘jeneverfles’" – 4 maanden geleden

    @murmillo heftig verhaal

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Nieuw lid op jullie forum Gait van 't Reepad 1966" – 4 maanden geleden

    @gvanengeland als de vergisting klaar is dan kunnen de dode gistcellen in je perenstookwijn gaan ontbinden, kans bestaat dat er zwavelverbindingen ontstaat. Meestal binnen 2 weken stoken. Je kan langer bewaren maar dan overhevelen en luchtdicht afsluiten, verminderd de kans…   Lees verder»

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Nieuw lid op jullie forum Gait van 't Reepad 1966" – 4 maanden geleden

    Het waterslotje is bedoeld om koolzuur te laten ontsnappen en te voorkomen dat bv fruitvliegjes en andere insecten erin komen. Heb je veel fruitvliegjes (ze zijn dol op perensap) kan je een plantje basilicum erbij zetten. Of natuurlijk een dopje…   Lees verder»

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Glaswerk en maatbekers – en eerste keer fruit vergisten" – 4 maanden, 1 week geleden

    IKEA verschillende maatbekers, stookwinkel, laboratorium.nl kan je ook kijken

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 vind forumbericht "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – leuk 4 maanden, 2 weken geleden

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 maanden, 2 weken geleden

    Gaat het om zelf gemaakte dranken die je drinkt?

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 maanden, 2 weken geleden

    Als het lekker warm is ga ik voor de long island ice tea, gin, tequila, wodka, witte rum, triple sec, heeeel klein beetje cola en citroen. Ontdekte toen ik nog voor de TU werkte, ging prima toen ik zat, maar…   Lees verder»

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "Caramellikeur of toch niet?" – 4 maanden, 2 weken geleden

    @rummy-dummy jouw alcoholpercentage is ca 33.08% 😄 1) Bereken de massa van de pure alcohol eerst bepalen hoeveel gram van de oorspronkelijke vloeistof uit pure alcohol bestaat. Ik ga uit van massa percentage omdat de hoeveelheden in grammen zijn gegeven…   Lees verder»

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 5 maanden, 1 week geleden

    @concha kastanjes gepeld na 5 min in heet water, vliesje eraf gehaald. Gedeelte heel gelaten en geroosterd en gedeelte fijn gemalen.

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 5 maanden, 1 week geleden

    @murmillo top adres ontvangen, ik laat het je weten wanneer ze verstuurd zijn

  • Profielfoto van Gerard01

    Gerard01 antwoordde op het onderwerp "walnoot likeur 2" – 5 maanden, 1 week geleden

     
    @murmillo beetje laat mijn reactie, maar ik kan eventueel een flesje sturen om te proeven,  een reactie hoor ik dan graag hoe je hem vond. Stuur je adres in een pm

  • Meer laden
Profielfoto sexysnowman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens