2e liter gemeten en deze 94,5% en de temperatuur lag rond de 60 graden. Als ik de derde liter weer 94% haal kan ik alleen maar constateren dat de ideale temperatuur 60 graden is.
Ja het is zo wat spelen met de temperatuur maar als hij goed staat dan gaat het gewoon een beetje omhoog en omlaag !Als je 25liter stookwijn heb dan ga je rond 4a5 liter zitten als je stookwijn dan rond 18% is!Leuk he als er zo een hoog percentage uitkomt ?
Een beetje ? Ik zag net 51,9 en nu weer 55,6 en heb 0,8 liter. Bij een liter ga ik weer meten. Het gaat ook niet meer zo hard nu.
3e liter weer tussen de 92/93% heb de temperatuur weer op laten lopen naar 67 graden en vanuit daar weer terug geregeld naar 62 graden. Ben benieuwd wat de 4e liter brengt. En hoe snel ik had eigenlijk de tijd moeten bijhouden maar via stookforum is het aardig terug te rekenen.
Goe bezig lummel al aan de 4de liter bezig,op het einde komt er niet zoveel meer uit je zal het dan wel zien!Ja ik vond ook rond de 60 graden dat het goed ging dan,en ja soms neemt het een duikje maar als je tussen de 50a60 graden blijf is het okido,succes nog verder??
Ik ben eigenaar geworden van weer een liter alcohol van ruim 91%, het was een moeilijke liter want stond te klooien met de temperatuur. Ik heb 71 graden gezien en ik heb 56 graden gezien deze periode. De laatste liter probeer ik rond de 58 tot 62 graden te blijven. Huidige temperatuur 62,5
Nou duurt het eindeloos. Heb pas 0,7 liter van 91% Het is nu druppelen. Ik zal er nog wel een halve liter uit kunnen trekken maar dat gaat lang duren en is nauwelijks interessant want de stroom en water blijven max. doorgaan. Het is nu 1 druppel per seconde en volgens de gebruiksaanwijzing zet je hem uit als er elke 5 seconde een druppel komt. Ik kan mij van de laatste keer herinneren dat ik hiervoor tot half 5 door zou moeten gaan. Dat heb ik eerder gedaan maar nu geen zin. Ga met de hond naar het bos. Maar hieruit blijkt dat het een geweldig apparaat is. Had ik maar het exclusieve agentschap in de Benelux. Gefeliciteerd Jan.
Alleen in Nederland hoor 🙂
Da's jammer voor je want onze vrienden in het Zuiden houden ook wel van een borrel. Ik had dus nog wel 3 kwartier door kunnen gaan maar nu echt weg want de hond staat ongeduldig naar me te kijken. En voor die halve liter ga ik hem zo niet meer aanzetten. Wellicht volgende maand weer een verslag.
Kapisjon bedankt nogmaals voor de tip van dat water die toch anders niet gebruikt word of voor bloemkes te wateren?!Ik heb mij een hydrofoorpomp geplaatst en het werkt uitstekend,wel in begin wat moeten bij passen met de vanne wat te nijpen en ja het lukt(de vanne is het kraantje),en nog niet alles de wc ga ik er ook op leggen,dus creatief bezig geweest grtj thanx
Een hydrofoorpomp gebruiken is op zich een goed idee, maar voor menselijke consumptie zou ik eerst in een of ander laboratorium een flesje water daarvan laten onderzoeken. Voor plantjes water geven maakt het niet uit, maar tegenwoordig wordt bij vervuilde grond bij nieuwbouw tot 10 meter diep vervangen. Een grondwaterpomp gaat tot 30 meter diep.
Ja betweter maar het water komt toch niet in contact met de alcohol die ik stook met de T500,is toch de buitenkant die gekoeld word,en daarvoor gebruik ik het water,en kan ook eventueel voor wc gebruikt worden!
Als het om de koeling gaat is het verder prima toch. Ik heb een tijdje op een boerderij gewoond waar ik ook een puls heb laten slaan, die ging volgens mij nog veel dieper dan 30 meter. Een tankwagen kwam toen met water een gat in de grond spuiten waar uiteindelijk de puls in moest komen. Heel mooi systeem. Het smaakte en beetje ijzerachtig maar was erg lekker en het is steen en steen koud als het er uit komt. Ik gebruikte het om de dieren water mee te geven, beregening van het gras en natuurlijk ook om het zwembadje mee te vullen. Wel was het zo dat het heel ijzerrijk was waardoor alles dat vaak met dat water in contact kwam na verloop van tijd een roestkleurtje kreeg. Ik dronk het zelf ook alijd zonder problemen.
Meestal zal landbouwgebied wel goed zijn, maar vooral bij uitbreidingen in stedelijk gebied is het van groot belang zo'n test te laten doen.
Ik was toen ik nog werkte hoofd facilitaire dienst. Voordat ons nieuwe kantoor kon worden gebouwd tussen Den Haag en Voorburg, bleek de grond ook ernstig vervuilt en moest worden afgegraven. Denk aan benzine stations of autosloperijen etc.
Ik heb meerdere malen in de krant gelezen dat hele stukken grond waar eengezinswoningen op waren gebouwd, dat achteraf op vervuilde grond bleek te zijn en de mensen zelfs werd afgeraden om groente in de tuin te verbouwen.
Ik dronk het als kind waar in een boomgaard (Betuwe) een waterpomp stond. Nu realiseer ik me dat in die tijd volop met DDT werd gespoten. Hoe diep gaat dat, waar komt toch die kanker overal vandaan? Ik zuip maar gewoon Heineken, dan de blikjes uit Zoeterwoude want uit fles hoef ik het niet. Het smaakt ook heel anders.