nee, correctie. Ik drink wel eens water, hier ook weer in blik, maar dan Spa rood met een citroentje en ijsblokjes. Dat kan ook een cadeautje zijn.
Zeker in verstedelijkt gebied is dat belangrijk idd. Hier in Deventer is van bepaalde gebieden gewoon bekend dat het vervuilde grond is, de huizen die er op staan staan er al 50 jaar en gebeurt dus niets mee. Mochten er ooit nieuwbouwwoningen komen in zo'n gebied dan zal er zeker grondige sanering plaatsvinden.
Ik woonde in Appeltern in landelijk gebied, Ik denk niet dat daar iets mis kon zijn met de grond, al weet je het nooit zeker natuurlijk. Tenzij je inderdaad een test laat uitvoeren.
Hallo stookvrienden,weet er iemand als ik met de T500 rum stook van rietsuiker of er de smaak nog in zit van de rum grtj
Ik zou de alambiek helm met condensor gebruiken.
Hey Munckerik een helm met condensor heb ik nog niet!Denk je dat het zonder helm niet zou lukken?grtj
Ben bang dat je veel smaak gaat verliezen of je moet de zadels uit de kolom halen.
Dan zou het lukken denk je zonder de zadels,en de smaak blijft dan?
Hallo stookvrienden,weet er iemand als je met helm en condensor gaat distilleren bv whisky of rum enz... met de T500 ,welke temperatuur men gebruikt om te stoken?Ik heb al gekeken op YouTube en de ene zegt op 55gr en dan een ander op 90a92 gr?En kan ik ook de kraanadaptor gebruiken voor het stoken met helm en condensor grtj?
De temperatuur loopt steeds op. Hoe meer alcohol eruit gaat hoe hoger de temperatuur wordt.
Ik neem aan dat je de maand al gelezen hebt......?! Hierin staat precies hoe het proces verloopt. De kraanadapter? Ik denk dat je de neelde valve bedoelt, deze kun je wel gebruiken maar is zinloos. Zorg dat je 2,5 liter per minuut water door je condensor laat lopen (maatbeker en stopwatch). Dit staat uitgelegd op pagina 7 van de manual.
Hoi Munckerik,kan dat dan geen kwaad hoe hoger de temperatuur gaat,er word toch ook gekoeld met water?moet dat dan niet constante temperatuur blijven?
Bedankt voor de uitleg,ik ga het nog eens goed bekijken grtj
Nee, het stoken is wezenlijk anders dan met een T500 reflux!
Eerst een stripping run maken.
Daarna de spirit run
Wanneer de temperatuur rond de 55 graden is dan komt de voorloop. (200 ml. hiervan weggooien).
Bij 83-85 graden komen de heads, dan volgt het heart en vanaf ongeveer 90 graden komt de naloop en die naloop eindigt rond de 93-95 graden. Alles in "cuts" opvangen en dan blenden naar smaak.
Lees de manual op de link goed door! Erg handig.
Dank u,een goede uitleg nu begin ik het te snappen,inderdaad niet hetzelfde dan met de reflux thanx?