Meldingen
Alles wissen

Een keer meestoken bij iemand met een T500/grainfather + Alambiek

Pagina 1 / 2

Berichten: 25
 GA
Topic starter
(@ga)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Allen,

Omdat ik niet goed weet onder welke categorie mijn request valt begin ik hier maar in de hoop dat mede stokers het lezen. Ik droom al maanden van het zelf beginnen met whisky stoken. Zelf lijkt mij de T500 en de alambiek dome hier zeer geschikt voor gezien het "gemak" (correct me if I'm wrong of als jullie een betere methode aanraden). Echter ben ik wat angstig voor de methanol gezien ik liever niet verlamd of blind raak... Daarnaast is er zoo veel te leren en is de aanschaf nogal wat en zou ik eerst graag ervaren bij iemand hoe het stoken in zn werk gaat. Zou ik eens bij iemand kunnen stoken met een soortgelijke installatie?

Ik woon zelf in de regio Utrecht. Kosten voor materiaal etc. allemaal bespreekbaar!:)

Mijn dank is groot!

Beantwoorden
17 reacties
Berichten: 230
(@lucifertje)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Die methanol hoef je geen zorgen om te maken als je de voorloop maar weggooit.

Beantwoorden
gompie
Berichten: 991
(@gompie)
Noble Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hier staat het een en ander...

https://homedistiller.org/intro/methanol/methanol

 

Beantwoorden
Berichten: 265
(@markb)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Het stoken van de whiskeywash is 1 ding maar vooral wat er aan vooraf gaat is nog niet zo makkelijk heb ik gemerkt. 

Beantwoorden
Berichten: 80
(@danny2018)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Altijd welkom .... Ben zelf nog vol op aan het experimenteren en leer elke dag nog bij.

Ben nog maar zelf 3 maanden bezig met deze moeilijke hobby.

Beantwoorden
Berichten: 80
(@danny2018)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

idd juist zelf ook gemerkt maar toch weer een stap in de goede richting.

Beantwoorden
Berichten: 25
 GA
Topic starter
(@ga)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Danny, stook jij dan toevallig met de T500 en een alembic dome? Dan kom ik graag eens kijken op een dag dat je er mee bezig gaat! Ik zou ook graag aan deze hobby beginnen maar de aanschaf van een system houd me tegen vanwege de kans dat je gepakt wordt... en om nou genaaid te worden door de belastingdienst/overheid vanwege zo'n leuke hobby!

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Altijd welkom .... Ben zelf nog vol op aan het experimenteren en leer elke dag nog bij.

Ben nog maar zelf 3 maanden bezig met deze moeilijke hobby.

Het is geen moeilijke hobby je moet het slechts een keer gedaan hebben. We denken te moeilijk omdat we makkelijk denken zijn verleerd. In de  donkere middeleeuwen stookte ze en hadden bier. 

Beantwoorden
Berichten: 4146
(@lummel)
Famed Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Danny, stook jij dan toevallig met de T500 en een alembic dome? Dan kom ik graag eens kijken op een dag dat je er mee bezig gaat! Ik zou ook graag aan deze hobby beginnen maar de aanschaf van een system houd me tegen vanwege de kans dat je gepakt wordt... en om nou genaaid te worden door de belastingdienst/overheid vanwege zo'n leuke hobby!

Dat naaien, je moet niet al te bang zijn maar op mijn medeburgers volledig vertrouwen, neen. Dus bek houden en genieten. 

Beantwoorden
Berichten: 522
(@capo70)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Denk dat de overheid wel wat beters te doen heeft dan achter ons aan te gaan.

Gewoon lekker voor jezelf en aanverwanten stoken en vooral niet gaan verkopen !

 

Beantwoorden
Berichten: 25
 GA
Topic starter
(@ga)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

 

Dit zijn wel de juiste motiverende berichten^^! Dan toch maar een inventariseren wat ik allemaal nodig heb aan material!

 

Beantwoorden
Berichten: 522
(@capo70)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Goed nadenken wat je wil gaan stoken, voor dat je het weet jaag je jezelf onnodig op kosten

Dus wat wil je maken, likeuren, whiskey, vodka, gin, puur fruit stoken etc.

 

 

Beantwoorden
Berichten: 80
(@danny2018)
Trusted Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Mail mij maar
[email protected]

Beantwoorden
Berichten: 25
 GA
Topic starter
(@ga)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

 

Whiskey! 🙂

Beantwoorden
Berichten: 522
(@capo70)
Honorable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Als je het in een keer goed wil doen zou ik voor de graifather gaan,zeer handig voor het maken van je whiskey mash , past de copperdome op ( alambiek ) en als je dan toch als nog een keer denkt ik wil neutraal past de refluxcondensor van de t500 er ook op.

Wat je ook kan doen is een Boka bouwen en dan kan je alles, strippen ( dit kan, neutraal en smaakrijk stoken en je kan zelf de grootte van de ketel bepalen.

Wel heb je een vermogensregelaar nodig voor je Boka

Ketels van Desylandia zijn ook erg goed.

Zou in jou geval niet voor een t500 gaan, maar dat is mijn mening 😉

 

Beantwoorden
Pagina 1 / 2
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?