Beiden even bezoeken lijkt mij. En neem flesje eigen gestookte mee, maak je vrienden. 🙂
ja kan ik eens doen
ChrisV,
Net de palinca geproeft,lekker en een volle smaak,Adriana en mijn mooie schoonzus zitten aan die vd.mais.ik nu aan de koffie heb geen zin in zuipen.raar maar waar.
Mooi dat het goed gelukt is.. ik heb mijn palinka gisteren gestookt. Pruimen wild laten gisten.
Resultaat 6,5 liter van 52% uit 50 liter.
Stookwijze is ongeveer gelijk aan die van jou maar dan elektrisch. Smaakt nu al prima.
Laat jij ook nog rijpen op hout of laat je hem blank?
Nee palinca of slivovits,dat is dus het zelfde gaat niet op hout,nou ik vind dat je het erg goed gedaan hebt,mooie opbrengst.want ik had er nog wat suiker bij gegooit want mijn pruimen waren niet echt zoet.??die van kersen gaat ook niet op hout.
Het liefst voeg ik geen suiker toe. Je krijgt wel wat meer alcohol maar het wordt ook scherper. Deze keer waren mijn pruimen gelukkig aardig zoet zodat er nix bij hoefde. De druiven vallen tegen dit jaar. Van de blauwe heb ik 40 liter (20 liter per struik) maar de witte heeft last van meeldauw. 80% kan in de kliko....
Ja die ik gekregen had waren hard en niet echt zoet.maar een gegeven paard,zeg ik altijd.ben wel erg tevreden met de drank terwijl ik niet een palinca fan ben heb ik gisteren voor ik naar bed ging twee glaasjes gedronken.zacht en vol van smaak,alleen als hij onder komt dan merk je dat hij 50% is.??
ivb.met mijn verkoudheid(weet geen beter smoesje) palinca en bier.?
Ben nog ziek zal wel te weinig drinken?krijg nu ook koppijn,dus nieuw glas en kijken of het helpt.?
Bad Bentheim, ook in de winter prachtig. Helemaal de sauna en dan afkoelen in een wak in het bevroren meer. Mooie herinnering aan.
Brrrrrrrrrr.en dan een pincet om hem te vinden op het toilet???
Ik had er 300 die zagen er beter uit???nu niet meer,episode afgesloten.?
Chris,lieverd, "beterschap", namens ons allen...haha
Heeft mij wel goed gedaan die paar borrels,lekker geslapen werd zijk nat wakker koorst gehad,maar de ketel staat weer op het vuur.?
Ik drink een bier van onze ooster buuren:
Proost! Staat die 9 nog ergens voor?
Je bent 2 dagen weg en je hebt 4 uur nodig om bij te lezen. Is er nog wat gebeurd? Hier wel nieuwe oogst getest. Hahaha van vorig jaar nog maagdelijk. Net als een vrouw wordt olie interessanter wanneer het aan het rijpen is. WoW. Oja ontopic daar zijn we voor, ordnung muss sein; blikje Heineken.
Vanmiddag een glas Aalborg Aqua vit gekocht en gedronken. Nu ben ik van oudsher cocktail barkeeper en kende deze drank niet totdat Robbert erover begon. Man wat een smaak explosie en wat lekker. Geuren en smaken van karwij dille venkel en licht hout. Echt een aanrader! Na mijn Gin whiskey bourbon avontuur word dit een zekere kanshebber.