Afgelopen woensdag de T500 gehaald bij Jan dit weekend maar eens even geprobeerd na een aantal uurtjes klooien met het naaldkraantje om de juiste temperatuur te krijgen is het mijnden toch gelukt! De eerste stook gelijk 95% alcohol! Bij Jan een leuk gesprek gehad over zijn stookwijn de roggebrood whiskey wat mij weer op een ander idee bracht qua stookwijn die staat nu lekker te borrelen! Zodra die klaar is en gestookt en het resultaat is goed zal ik het recept op het forum gooien tot die tijd blijft het een verasssing!
Gefeliciteerd met je mooie aanwinst Egbert! Daar ga je geen spijt van krijgen.
Ben benieuwd naar je recept.
Bedankt Erik! Heb er nu 1x mee gestookt en ging helemaal perfect! Straks heb ik lekker 2 weken vakantie dan gaat hij overuren draaien Haha zodra het recept klaar is zet ik hem gelijk op het forum!
Hallo iedereen ik ben beginnende stoker is zo,n toestel niet beter om direct aan te schaffen ipv eerst geld uit te geven voor koperen ketel welke mogelijkheden heb je met T500 om te experimenteren kan je er alle kanten me op of is het beperkt om bepaalde drank mee te stoken
Met een T500 en de uitbreiding koperen helm en condenser kun je alle kanten op.
dus het is niet dat ik als beginner zoiets niet moet aanschafen. Gewoon standaard zoals deze van u wat kan je ermee stoken is dit dan juist alcohol
Zoals op de foto kun je er "pure" alcohol mee stoken.
Hoi falco zoals hier op de foto staat is bedoeld om een zo hoog mogelijk alcohol te halen uit een suikerwash als je een andere maakt bijvoorbeeld een whisky mash raak je met deze de lekkere smaken kwijt die je juist tijdens de stook wilt houden daarvoor is een koperen ketel een betere uitgang om te gebruiken ik heb beide maar zoals Erik zei met een koperen helm kun je met deze alle kanten op (wat ik juist ideaal vind) is dat deze gewoon op de keukenkraan te bevestigen is qua koelwater
oke bedankt voor de info
heb nog een vraagje over T500
is deze aansluitbaar op zekering 16Ap 220volt
Ja
Hoi falco er zit een verwarmingselement in van max 2000watt dus het valt reuze mee wat hij aan stroom pakt
Dag
iedereen
ik overweeg T500 met koperen pot aan te schaffen maar ben bang met de hoeveelheid alcool wat ik er Moët mee aanvangen . Het is voor eigen gebruik . Drink al evens wiskhy
Wat is precies je vraag Falco?
Ben bang dat ik met the eel alcohol ga zitten als ik overweeg T500 ga aanschaffen en het niet opkrijg kan niet alledagen drinken bedoel ik ik had gelezen bij 1stook zit je direct met 8l alcohol