Meldingen
Alles wissen

T500 kolom isoleren

Pagina 2 / 2

dumo
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Hoy,

Ik denk, en dat is mijn persoonlijke mening, bij het stoken van neutrale alcohol ( hoge % tages) het zinloos is en zelfs averechts ga werken, het is toch de bedoeling dat je gaat refluxen ( de damp wassen) om hogere % tages te krijgen, je pakt door de isolatie de natuurlijke koeling, de omgevings koeling van de kolom weg.

Als je water wilt destilleren is het mijn inziens wel nuttig want dan heb je geen reflux nodig, want voor water de distilleren heb ik zelfs n'en ketelmantel gekocht ( nog niet geprobeerd), de ketel isoleren dat zou wel eens kunnen helpen voor alcohol, omdat dat je daar volgens mij de snelheid van het destilleren wel mee opvoert, omdat je geen warmte verlies van de ketel meer hebt.

groetjes

Dumo

Beantwoorden
dumo
 dumo
(@dumo)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb dat probleem ook voor de temperatuur op peil te houden, maar daar kunnen zoveel faktoren van afhangen.

de waterdruk dat schommelt.

ik werk nu met zo'n pompje ( ik herinner mij niet meer hoe het heet), gekocht voor de T 500, werkt redelijk goed , het pompje had wat sterker mogen zijn, nu destilleer ik op een andere plaats dan vroeger, en soms stuikte mijne reflux ineen, het heeft n'en halve dag geduurd dat ik doorhad waarom, omdat als ik binnen kwam n'en koele tocht op de kolom kreeg omdat ik nu van buiten binnen kom ( daarvoor zou de isolatie wel helpen), dat bevestigt dan ook dat je n'en natuurlijke reflux wegpakt met uw isolatie, nu zet ik hem niet meer voor het deurgat, en het gaat terug redelijk goed.

Enz..

je moet eigenlijk proberen uit te vogelen waarom uwe temperatuur schommelt, een beetje kan geen kwaad.

groetjes

Beantwoorden
Pagina 2 / 2
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?