Meldingen
Alles wissen

Barrel 674 ervaringen?

Pagina 7 / 7

aart
(@aart)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Goed te lezen Jantje
Ik dacht namelijk dat de alcohol bij 50 graden niet zou verdampen en vandaar dus dat ik ASN een pan dacht
Dus dan toch maar weckflessen op een kier denk ik
Fijne zondag

Beantwoorden
@ndré
(@ndre)
Noble Member

Ikzelf zet het stooksel in dichte 2 liter weckpotten van Ikea op 50 graden, als ik vind dat het lang genoeg verouderd is haal ik ze er uit en doe de deksel dan open en zo ontsnapt de vieze alcohol, dan nog laten afkoelen, aanlengen tot 40% en bottelen. Groeten, @ndré??

Beantwoorden
 aart
(@aart)
Trusted Member

Beste medevolgers.
Zondag heb ik de 5 liter wisky verdund naar 40% en in twee delen bewerkt
Een gedeelte alleen afgedund
Tweede gedeelte op advies van Jantje met extra hout op 50gr voor ongeveer 5 uur in de oven gezet
Zodat ik over een tijdje de smaak kan vergelijken.

bedankt voor de tips
Gr Aart

Beantwoorden
 aart
(@aart)
Trusted Member

Update:
Het is alweer zo'n 2 weken geleden dat ik de helft van de wisky volgens de tips van Gompie en André
In 2 grote weckflessen met extra hout en de deksel iets open in de oven op 50gr gezet voor ongeveer 5 uur
daarna in kleine 20cl flesjes gedaan en deze laten proeven
Volgens mijn wisky drinkende vrienden was de oven wisky beduidend beter dan die niet in de oven had gestaan.
Dus ga nu alles samen voegen en dan gewoon nog een dagje in de oven.
Ik wilde deze ervaring toch nog even met jullie delen.
Fijne feestdagen en een gezond 2018
Gr Aart

Beantwoorden
 aart
(@aart)
Trusted Member

Update
het is inmiddels alweer een paar weken geleden dat ik de helft van de wisky volgens de tips van Gompie en André voor ongeveer 5 uur in de oven op 50gr had gezet.
Heb toen de 2 soorten in 20cl flesjes gedaan en deze wisky drinkende vrienden laten proeven
Volgens hen was de wisky die in de oven had gestaan beduidend beter van smaak.
Nu ga ik de wisky weer samen voegen en dan met extra hout snippers voor meer kleur nogmaals een dagje in de oven zetten
Zodat alles een smaak is
Ik wilde dit toch nog even met jullie delen
Gr Aart
En fijne feestdagen.

Beantwoorden
@ndré
(@ndre)
Noble Member

Goed bezig Aart, ik heb Mn whisky en cognac zo'n 120 uur op 50 graden gehouden en af en toe de dop losgeschroefd, ruikt en smaakt nu helemaal fantastisch. Voor de volgende lading denk ik maar dat ik het zelfde doe. Groeten en fijne feestdagen allemaal, @ndré??

Beantwoorden
 aart
(@aart)
Trusted Member

Bedankt voor je reactie @ndré
Dan moet het hier ook goed gaan
Leuk om de ervaringen te delen ?

Beantwoorden
(@jantje)
Trusted Member

Ik heb m'n verouderde Odin's whisky aan een kenner laten proeven en die kon niet geloven dat die pas een paar weken oud was. Net als bij de Barrel 674 blijft de kleur wel een minpuntje. Als je zo veel eikensnippers gebruikt dat je een echte whiskykleur krijgt, is de eikensmaak veel te overheersend. Ik dacht dit op te lossen met donkere basterdsuiker, maar dit maakt het toch net ff te zoet en er vormt zich neerslag onderin de fles. Nu zag ik dat de concurrent bruine kleurstof verkoopt. Jammer dat Stookwinkel dit niet heeft (hint...).

Beantwoorden
Pagina 7 / 7
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?