Meldingen
Alles wissen

Imake, de fabrikant van de T500 en de Grainfather komt bij jou op bezoek (als je dat wilt)

Pagina 3 / 6

Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Oh ok, stuur maar wel even antwoord, ze denkt nu dat de mail mischien niet is aangekomen.

Groetjes Jan

Beantwoorden
 Piet
(@betweter)
Noble Member

Hallo Jan, ik heb de afspraak met haar bevestigd:

Zie: Hello Saskia,

I hereby confirm our appointment on April 6, 2017.
I'm looking forward to it.

Best regards,  

Rob

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Top!

We horen wel hoe het geweest is!

Heel leuk!

Beantwoorden
(@kapisjon)
Honorable Member

Ik heb nog geen mail kunnen bespeuren. !

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Hoi Shawn, dan is er bij jou iets misgegaan. Zou je haar een mailtje willen sturen op [email protected] 

Ze willen heel graag bij je op bezoek komen.

Groetjes,

Jan

Beantwoorden
 Piet
(@betweter)
Noble Member

Jan, ik kreeg al snel antwoord van Saskia, lees:

Great thanks Rob! Do you have a cell phone number so that I can let you know the time we will arrive?

Beantwoorden
(@macsaor)
Eminent Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Vrijdag de 7e komen ze naar Fryslán bij mij langs  en ze neemt iemand mee,

Lijkt me echt leuk en zal er verslag van doen.

Oh ja, mocht er nog iemand belang hebben bij een paar leuke boekje , o.a. "het volkomen stookboek," die heb ik namelijk dubbel.

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Vandaag zijn Saskia en Peter op bezoek geweest. Saskia is van productontwikkeling en stelt vragen die zij kunnen gebruiken bij het ontwikkelen van nieuwe spullen of het verbeteren daarvan. We hebben het bijvoorbeeld gehad over dat het misschien makkelijk zou zijn als er een kleine versie van de T500 zou kunnen komen. Misschien is dat voor sommigen een leuk idee. Heel leuk om haar te ontmoeten.

Peter is de eigenaar en oprichter van iMake, de CEO dus. Een super aardige vent waar ik graag een paar biertjes mee zou willen drinken als daar de tijd voor was geweest.Hij is het bedrijf in 1989 begonnen en is dus ook echt de bedenker van de T500 en de Grainfather en alle andere merken die iMake voert. echt een top ondernemer!

Naar wat ik begrepen heb gaan ze morgen naar Rob in Duitsland en zijn ze vanmorgen bij Dirk in Belgie geweest. Vrijdag naar Henk, dat combineren ze weer met een bezoek aan Jubbega waar ze ook Grainfathers verkopen.

Het was echt een heel leuk bezoek!

Rob en Henk, veel plezier met het bezoek!

Beantwoorden
 DDM
(@ddm)
Reputable Member

Deze morgen om 08u30 al bezoek gehad van Saskia en Peter.

Peter lijkt me inderdaad een vent waar je uren mee aan de bar kan doorbrengen tijdens het nuttigen van enkele biertjes en/of borrels. Hij vroeg zich af waarom ik naast de grainfather met alambiek ook nog een 10 liter whiskyketel en een 3 liter ketel met kolom gebruik. Hij was ook aangenaam verrast dat ik zelf ook bier brouw.

Dit komt omdat ik de grainfather te groot vind voor de fijnstook. De kleine kolomketel gebruik om te experimenteren met kruiden. iMake heeft dit opgevangen door een kleinere stookketel op de markt te brengen (beschikbaar in NZ) en door het ontwikkelen van de gin basket (is vanaf het najaar te verkrijgen).

Saskia stelde meer vragen richting marketing. Ze vroeg zich af waarom ik (nog) geen T500 gebruikte en wat me zou kunnen overhalen om er op termijn toch één aan te schaffen. Het antwoord is heel simpel. Voorlopig heb ik nog geen budget. Indien ik toch een T500 zou aanschaffen zal dit vooral zijn voor de tijdswinst (nu doe ik er in twee runs een 16-tal uur over om 5 liter 85% alcohol te fabriceren).

Tot slot heb ik hen laten kennismaken met mijn brouwsels, o.a.: whisky, lemoncello, gin, obst en een kruidendrankje. Ze waren aangenaam verrast met het resultaat. Gezien het vroeg uur bleef het enkel bij ruiken. Proeven kan dankzij de stalen die ik heb meegegeven later.

Zoals Jan zegt hebben we beiden van dit bezoek geleerd.

Deze middag heb ik nog over een idee om de alambiek te combineren met een kolom. Iets dergelijks wordt in Schotland gebruikt bij Loch Lomond Distillers, in België ook bij Filiers in Deinze en in de States ondertussen ook bij verschillende Craft-distilleries. In één run kan je met behoud van aroma's komen tot een alcoholconcentratie van 65%.

Het geheel zou er zoals de afbeelding hieronder kunnen uitzien. In combinatie met de ginbasket en de parrot zou dit tot mooie resultaten kunnen leiden. Ik stuur het idee ook nog door via een PB naar Saskia.

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Dat ziet er inderdaad uit als een goed idee Dirk! Eigenlijk zijn dit soort ideeen precies waarvoor ze deze bezoekjes afleggen. Top! Ga je dit zelf ook maken?

Ik denk ook dat de Gin Basket een heel welkome aanvulling zal zijn. Al vind ik hem op de tekeningen erg klein er uit zien. Misschien valt dat in het echt heel erg mee.

Rob, zijn Saskia en Peter vandaag bij jou op bezoek geweest?

Beantwoorden
 Piet
(@betweter)
Noble Member

Jan, Saskia en Peter komen ergens in de middag langs.

Ben benieuwd!

Beantwoorden
 DDM
(@ddm)
Reputable Member

Zelf maken zit er niet in. Niet handig genoeg met de soldeerbout.

Toen ik nog in de R&D zat ben ik op het werk eens schalen tegengekomen die je op elkaar kon klemmen. Je kon op die manier makkelijk je kolom zelf samenstellen. De afdeling is spijtig genoeg opgedoekt. Aan nieuwe raak is dus niet. Diegene die overblijven zijn vervuild met chemicaliën.

Ik ga wel eens kijken bij aliexpres, misschien dat die iets hebben tegen een schappelijke prijs (ik ben nu nog mijn grainfaither/copper dome nog aan het afkopen bij mijn echtgenote - ik heb het laatste jaar toch wel veel geld uitgegeven aan materiaal, vandaar dat ik voorlopig geen nieuwe hardware kan/mag aankopen).

Peter en Saskia waren wel enthousiast over het idee. De schets zit nu al bij hun ontwerpers. Als het ooit tot een ontwerp komt heeft Peter beloofd dat hij een prototype zou opsturen om te testen. Ik ben benieuwd.

Beantwoorden
 Piet
(@betweter)
Noble Member

Inmiddels hebben wij Saskia en Peter na 2 gezellige uurtjes weer uitgelaten.

Met ons viertje hebben we eerst gezellig koffie met wat lekkers genomen en daarna gesproken over de grainfather en T500 en wat ik nog meer in de hobbyruimten heb staan.

Ook hebben ze er tussendoor mijn koffie- en vlierbessenlikeur geproefd, die ze heel lekker vonden

Ook de kolomschets van Henk hebben we het over gehad waar ik vroeg of er ook een kijkglas in de kolom gemaakt kon worden.

Tot slot hebben we nog een paar leuke foto's  genomen, die ik nog op het forum zal zetten.

Al met al een leuke, leerzame en vooral gezellige middag

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Leuke mensen zijn het he! en ik moet ook zeggen, ook al is Peter de CEO van een heel groot miljoenenconcern, het is een heel gewone leuke vent gebleven. Daar kunnen menig CEO's een voorbeeld aan nemen!

De kolomschets is overigens van Dirk, ze gaan volgens mij morgen naar Henk in Friesland.

Leuk dat jullie hier allemaal aan mee hebben gedaan! Rob, ik had ook even vermeld dat jij de de T500 hier voor het eerst genoemd hebt 🙂 Ze vinden het forum heel interessant. jammer voor hen dat alles Nederlands is.

Beantwoorden
Admin
Topic starter
(@stookforum)
Illustrious Member

Peter en ik. Voor degenen die nog nooit bij mij zijn geweest, zien jullie mij ook eens (ik sta links haha)

Beantwoorden
Pagina 3 / 6
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?