Meldingen
Alles wissen

T500 Alembic pot still vraagjes


Berichten: 3
Topic starter
(@anonymous)
New Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Beste mede stokers,

Na heel wat experimenteren met mijn T500 reflux heb ik nu de volgende stap gemaakt naar de alembic pot still, maar daar heb ik wel nog wat vraagjes over waar jullie mij hopelijk wat kunnen mee helpen

Wie wilt er mij zijn persoonlijke ervaringen delen over het gebruik van de alembic hoe je zelf tewerk gaat? En gebruik je die zelf met of zonder vermogen regeling, zo ja hoeveel percent knijp je hem?

Verder had ik graag nog geweten aan welke gemiddelde ABV het product gedistilleerd wordt?

Ze spreken over een koelwater flow van 2.5L/min, als ik met mijn vermogen regeling mijn 2KW verwarmings element voor de helft verlaag naar 1KW moet ik dan de koelwater flow ook halveren?

Groeten Copperhead

Beantwoorden
1 reactie
Berichten: 265
(@markb)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ik ben zelf nauwelijks een jaar bezig maar ik gebruik voor de spirit-run, de 2e stook, een vermogensregelaar en die zet ik op ca. 75%. De watertoevoer heb ik gelijk gehouden aan mn striprun dus 1 liter water in 24 sec. Ik vind dat zelf heel goed werken. ABV veranderd natuurlijk tijdens de stook maar het hart van mijn laatste roggebrood whiskey was gemiddeld 75%. Niet elke vermogensregelaar werkt hetzelfde dus je moet zelf even uitvinden welke stand het beste is. Daar kom je wel achter tijdens het stoken. Ik zorg dat ie net niet druppelt. Succes!

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?