Meldingen
Alles wissen

Turbo 500 Still

mixa
Topic starter
(@mixa)
Active Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe. Ik krijg bij mijn turbo 500 still, de temperatuur niet rond de 72 graden. Deze blijft hangen rond de 67 graden. Hij geeft wel alcohol. Maar is de temperatuur dan niet te laag?

Mixa

Beantwoorden
6 reacties
munckerik
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Welke temperatuurmeter lees je af?

Heb je het over de T500 van Still Spirits?

Beantwoorden
(@sj44k)
Reputable Member

Check deze filmpjes anders even je temperatuur van je koelwater (dat meet de thermometer) moet volgens mij rond de 55 graden liggen maar wordt genoemd in de filmpjes :

Deel 1

Deel 2

Zie trouwens dat je nieuw bent, stel je s.v.p. eventjes voor dat wordt wel op prijs gesteld.

Beantwoorden
munckerik
(@munckerik)
Lid

Klopt sj44k.

Ik neem aan dat er sprake is van de T500 (maar zeker weten doe ik dat niet).

Allereerst zou je de gebruiksaanwijzing kunnen lezen, dan weet je hoe e.e.a. werkt. En dan het koelwater wat harder laten lopen zodat je tussen de 55 en 65 graden meet (hoe dichter bij de 55 is in mijn optiek beter).

Beantwoorden
 mixa
Topic starter
(@mixa)
Active Member

Oké dank je, je ga het proberen.

Ik heet mixa, ik heb eerst koper keeltje gehad maar die lekte teveel alcohol. Ik heb daarna koperen pot still aangeschaft voor neutrale alcohol. Ik wil weer mijn Dennenlikeur met de dennetakje gaan maken.

Beantwoorden
Admin
(@stookforum)
Illustrious Member

Ik zie dat je de koperen T500 reflux kolom hebt. Ik neem aan dat het over het stoken met deze gaat en niet over de potstill?

Dan inderderdaad tussen de 55 en 65 houden. Het meten van de temperatuur van het koelwater bij gebruik van een refluxkolom is niet te vergelijken met het meten van de temperatuur in de helm of hals van een potstill ketel.

Beantwoorden
(@doublebarreltwo)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Hallo Mixa.

Welkom op het forum.

Grote aanrader voor jou om door te lezen...

Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

grt DB

Beantwoorden
Deel:

©2025 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?