Meldingen
Alles wissen

Bezichtigen en gevoel krijgen voor T500/grainfather met dome en alambiek


Berichten: 25
 GA
Topic starter
(@ga)
Eminent Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Een vraagje aan alle stokers,

Graag zou ik een bezoekje brengen aan iemand die stookt met de grainfather/t500 met dome en alambiek. Ik wil graag beginnen aan whisky en zou willen leren en aanvoelen hoe dit met dit systeem in z'n werk gaat. Wat is jullie advies qua basis: Grainfather of T500?

Ik ben zelf woonachtig in de regio Utrecht maar een stukje rijden is niet erg voor deze gave hobby!

Mij dank is groot!

Beantwoorden
6 reacties
Berichten: 316
 DDM
(@ddm)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Als ik zou kiezen zou ik voor de grainfather gaan.i.p.v. de T500-boiler. De grainfather heeft als voordeel dat je hem kan gebruiken om te brouwen (of het nu bier is of een whiskymash) en dat het vermogen tijdens het destilleren traploos kan regelen.

Beantwoorden
Berichten: 1
(@josephine)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Voordat ik mij in het veelbelovende t500 avontuur stort, zou ik graag omgeving Delft een t500 aan het werk zien. Wie ?

Beantwoorden
Berichten: 81
 jurj
(@jurj)
Trusted Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

Ik heb zelf de Grainfather icm de copperdome en condensor alsook de T500 reflux en kan het zeker aanbevelen.

Zoals hierboven al beschreven kan je op vermogen stoken waardoor je, je distilatie beter kan regelen.

ik ben er zelf nog niet zo heel lang mee bezig, maar vind het een fantastische machine waar je idd ook perfect bier mee kan brouwen, de bluetooth connect maakt nog een stapje gemakkelijker.

Beantwoorden
munckerik
Berichten: 5137
(@munckerik)
Lid
Deelgenomen: 8 jaar geleden

E.e.a. is simpel en "plug and play" op Youtube staan veel filmpjes daar hoef je niet per se bij iemand voor mee te kijken (vind ik).

ik Heb zowel de T500 als de Grainfather maar mijn T500 staat al heel lang werkeloos in de doos omdat ik ook alles met mijn Grainfather doe. En dit om alle eerder genoemde redenen.

 

Beantwoorden
Berichten: 11
(@pjotr)
Active Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Ik heb ze alletwee en je bent altijd een keertje welkom en ik ben er zeer tevreden over!

 

Beantwoorden
Berichten: 2
 Kees
(@kees)
New Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

Hoi Pjotr, ik zou graag de Grainfather en T500 willen bezichtigen, zit nu in de orientatiefase samen met mijn zwager (regio Zeeland). Kunnen we een keer langskomen? 

Beantwoorden
Deel:

©2024 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?