Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

maboc

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van maboc

@maboc

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van maboc

    maboc antwoordde op het onderwerp "Christian stelt zich voor" – 10 maanden, 3 weken geleden

    Hehe welkom,
     
    Je zit hier precies goed !
    Of je nu olie uit een planten of alcohol uit een maisch te destilleren …de basis is hetzelfde.
    Heel veel plezier.
     
    groet
    Martijn 

  • Profielfoto van maboc

    maboc antwoordde op het onderwerp "maboc" – 11 maanden, 1 week geleden

    @lionxy Dank 🙂

  • Profielfoto van maboc

    maboc antwoordde op het onderwerp "hello :)" – 11 maanden, 1 week geleden

    @lionxy Hehe Welkom, have fun!
    “You unlocked level Distilling” Er is een hele wereld van nieuwe mogelijkheden voor je open gegaan 🙂
     

  • Profielfoto van maboc

    maboc antwoordde op het onderwerp "Meten is weten" – 11 maanden, 1 week geleden

    @maboc met een simpele  saccharomeces  cerevisiae is een SG van 1100 of daar boven  niet aan te bevelen.   Boven 1090 hebben de meeste gisten moeite met verwerken .  De zogenaamde turbo gisten zijn gemodificeerd waardoor ze er…   Meer lezen»

  • Profielfoto van maboc

    maboc antwoordde op het onderwerp "Meten is weten" – 11 maanden, 1 week geleden

    Vanmorgen de 2e meting:   Expiriment 1: T                           SG      snelheid 2025/07/15 18:00     1137    2025/07/16 07:30     1114             …   Meer lezen»

  • Profielfoto van maboc

    maboc posted a new topic "Meten is weten" – 11 maanden, 1 week geleden

    All, Om de hobby toch langzaam weer wat op te starten eerst eens klooien met gist. Nu eerst twee experimenten: Expiriment 1 : Water + suiker + gist  – 1 liter water  – 400 gr. suiker Dit levert mij een…   Meer lezen»

  • Profielfoto van maboc

    maboc antwoordde op het onderwerp "snoedt stelt veur ✅" – 11 maanden, 2 weken geleden

    Hehe welkom,
    Ben je dan ook een cellist???
    Veel plezier hier in ieder geval.

  • Profielfoto van maboc

    maboc antwoordde op het onderwerp "maboc" – 11 maanden, 2 weken geleden

    @bewust Ik ben er ook bang voor ja 
    🙂

  • Profielfoto van maboc

    maboc antwoordde op het onderwerp "Melasse" – 11 maanden, 2 weken geleden

    Is het wellicht al wat gaan gisten?
    Wanneer er wat “wilde gist” bij de melasse terecht is gekomen is de fermentatie mogelijk al begonnen.

  • Profielfoto van maboc

    maboc antwoordde op het onderwerp "maboc" – 11 maanden, 2 weken geleden

    @murmillo Tnx mate. Komt vast wel goed.

  • Profielfoto van maboc

    maboc vind forumbericht "maboc" – leuk 11 maanden, 2 weken geleden

  • Profielfoto van maboc

    maboc antwoordde op het onderwerp "maboc" – 11 maanden, 2 weken geleden

    @rumo Tnx mate. Yes we gaan ’t zien. In de tussen liggende jaren weer veel over mijzelf geleerd 🙂 … dus ik beloof mezelf nog maar niet te veel. Alleen al het lezen over de (bio)chemische processen in mouten/maischen/gisten maakt…   Meer lezen»

  • Profielfoto van maboc

    maboc posted a new topic "maboc" – 11 maanden, 3 weken geleden

    Goedemiddag allen, In deze post stelde ik me +/- 8 jaar geleden voor. Tijdje actief geweest (zowel op dit forum als in ’t echie met een ketel). Na verloop van tijd liep het enthousiasme toch wat terug. Uiteindelijk de ketel…   Meer lezen»

Profielfoto Nimrax Profielfoto McCorner

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens